спілка автоматизаторів бізнесу оренда програм автоматизації

+38(093) 170-70-00 

sale@aktiv.ua

Розблокування податкових накладних: що потрібно знати

*придумайте пароль, который будете использовать для входа

Блокування реєстрації податкових накладних – та проблема, з якою стикався майже кожен платник ПДВ. І цей досвід дає нам розуміння того, які проблеми подібна ситуація може створити для діяльності підприємства. Адже навіть з урахуванням того, що автоматизована система моніторингу податкових ризиків призначена для боротьби з ПДВ-схемами, часто під блокування потрапляють платники ПДВ, що добросовісно ведуть облік.

Блокування податкових накладних відбувається під час проходження автоматизованого моніторингу, який регулюється Постановою КМУ № 1165 від 01.12.2019 р. «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Під час моніторингу аналізується відповідність податкової накладної певним критеріям:

  • наявність підстав для безумовної реєстрації;
  • відповідність платника критеріям ризиковості;
  • перевірка на ризиковість вчиненої господарської операції, що є підставою для виписки податкової накладної;
  • наявність достатньої матеріально-технічної бази чи трудових ресурсів; дослідження позитивної податкової історії тощо.

Зазвичай реєстрація податкової накладної зупиняється через відповідність платника критеріям ризиковості або через те, що господарська операція, на думку податкового органу, має ознаки ризиковості.

Такими ознаками можуть бути:

  • невідповідність вхідної та вихідної номенклатури товарів;
  • реалізація товару в більшій кількості, ніж придбання, або реалізація за завищеними чи заниженими цінами;
  • технічні помилки при складанні податкової накладної.

Особливу увагу заслуговує відмова в реєстрації податкової накладної через включення платника до переліку ризикових, оскільки це не звільняє його від обов'язку надсилати на реєстрацію податкові накладні, але може слугувати підставою для їх блокування.

Розблокування податкових накладних

Якщо вже сталося так, що податкова накладна заблокована або ж її реєстрація призупинена, особливу увагу потрібно приділити підготовці Повідомлення для розблокування, оскільки успішний результат розгляду залежить від якості цього документу.

Згідно з Наказом Мінфіну №520 від 12.12.2019 р. «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» до Повідомлення долучають письмові пояснення та відповідні документи.

Які документи можуть допомогти вирішити проблему:

  • договори з контрагентами та їх додатки;
  • первинні документи про постачання/придбання товарів/послуг;
  • складські та транспортні документи;
  • рахунки-фактури/інвойси;
  • акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг);
  • розрахункові документи та банківські виписки;
  • сертифікати, паспорти якості та специфікації, що підтверджують відповідність продукції.

Пояснення до Повідомлення мають бути уважно підготовлені і викладені таким чином, щоб повністю розкрити суть і мету господарської операції. Важливо, щоб вони показували, що проведена операція націлена на отримання прибутку підприємством.

Зазвичай пояснення складаються з трьох частин:

  • загальна інформація про суб'єкт господарювання, наявність трудових та матеріальних ресурсів: опис видів діяльності;
  • опис господарської операції;
  • позитивна історія платника: також можна розкрити постійність виконуваних господарських операцій.

Важливо враховувати встановлені законодавством терміни подання документів: 365 календарних днів від дати виникнення зобов'язання, вказаної у податковій накладній.

Чи можна уникнути блокування податкових накладних

Для запобігання зупиненню реєстрації податкових накладних існує ряд превентивних заходів. Один з таких механізмів – подання платником податку Таблиці даних платника податку. Ця таблиця містить коди УКТЗЕД товарів або ДКПП послуг, які платник податку на постійній основі придбає/постачає. Після прийняття рішення Комісією податкового органу про врахування цієї таблиці, реєстрація податкових накладних щодо зазначених товарів та послуг не зупиняється.

Для подальшого зменшення ризику зупинення реєстрації податкових накладних підприємство може створити позитивну податкову історію. Це може включати:

  • мінімальну кількість працівників із зарплатою, нижчою за мінімальну;
  • належну матеріально-технічну базу;
  • дотримання середньогалузевого податкового навантаження тощо.

Блокування реєстрації податкових накладних може мати серйозні наслідки для підприємства, включаючи втрату репутації перед контрагентами та фінансові втрати через неможливість належного забезпечення своїх покупців податковим кредитом.

Отже, важливо, щоб посадові особи підприємства реагували на такі ситуації негайно та правильно, щоб мінімізувати ризики зупинення реєстрації податкових накладних.

Документи для розблокування M.E.Doc

Порядок блокування податкових накладних та розрахунків коригувань регулюється Постановою КМУ від 11.12.2019 р. №1165, там же вказані критерії оцінки ризикованості платника податку. Цей перелік потрібно знати, щоб уникнути блокування податкових накладних.

Якщо блокування все ж відбулося, у вас є можливість подати документи для виправлення ситуації через M.E.Doc.

Для цього заповнюється квитанція, де зазначаються:

  • порядковий номер та дата складення ПН або РК;
  • визначення критеріїв оцінки, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкових документів;
  • пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК у ЄРПН.

Документи про блокування отримуєте не тільки ви, а й ваш покупець. Інформація міститься Реєстрі звітів, тому не забувайте його перевіряти.

Якщо сумніваєтесь в тому, які документи потрібно подати до податкової і чи достатньо їх буде, подивіться перелік, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520.

Для надання пояснень заповнюється Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено за формою J(F)1312603 – розділ «Звітність – Реєстр звітів» та натиснути «Створити звіт» в меню «Файл».

Кожен документ, що надається, має бути в форматі PDF та не перевищувати 2 Мб. Для передачі кожного pdf-файлу створюється окремий Додаток за формою J(F) 1360102.

Щоб додати файл, натискайте Наступні дії – Додати вкладення.

Строки для розблокування податкових накладних

Щоб розуміти, скільки часу займе процедура розблокування податкової накладної, зберемо всі дані до таблиці. З 30 вересня 2023 вступила в дію нова редакція Наказу Мінфіну «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 12.12.2019 № 520. І він нам допоможе визначитися.

Дія

Хто виконує

Строк виконання, дні

1

Подання копій документів та пояснень для розблокування

Платник

365 (календарних)

2

Прийняття рішення про реєстрацію ПН чи відмову або про необхідність надати додаткові пояснення.

Регіональна комісія

5 (робочих)

3

Подання додаткових пояснень та копій з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Платник

5 (робочих)

4.

Прийняття рішення після надання додаткових пояснень

Регіональна комісія

5 (робочих)

5

Подання скарги у разі відмови в реʼстрації

Платник

10 (робочих)

6

Прийняття рішення про задоволення скарги або відмову в реєстрації

Регіональна комісія

10 (календарних)

7

Подання позову до суду у разі відмови

Платник

Три місяці

8

Розгляд справи

Адміністративний суд

Не більше 30 (календарних)

9

Розгляд справи в суді апеляційної інстанції

Апеляційний адміністративний суд

Не більше 30 (календарних)

Як видно з таблиці, процедура може бути різною, як і її терміни. Якщо наданих пояснень і документів буде достатньо, можна сподіватись на реєстрацію за 5 днів. У випадку, коли вам прийдеться звернутися до суду або ж ще й до апеляційного суду, часу до прийняття рішення про реєстрацію податкових документів потрібно буде набагато більше.

*/

Ваша заявка прийнята!

Наш менеджер зв'яжеться з вами,
а поки ми пропонуємо дізнатися про важливі моменти роботи в BAS Бухгалтерія КОРП.