спілка автоматизаторів бізнесу оренда програм автоматизації

+38(093) 170-70-00 

sale@aktiv.ua

Автоматичне оновлення нормативно-довідкової інформації за допомогою «RDI Serviсe»

*придумайте пароль, который будете использовать для входа

(для «BAS Бухгалтерія», «BAS Бухгалтерія КОРП», «BAS ERP», «BAS Комплексне управління підприємством», «BAS Управління торгівлею»)

Regulatory Data Information Service (RDI Service) – сервіс для автоматичного оновлення в типових прикладних рішеннях періодичної нормативно-довідкової інформації. А це регламентована інформація про ставки податків і зборів, індекси інфляції, курси валют та класифікатори:

  • банків;
  • професій;
  • КОАТУУ;
  • УКТЗЕД;
  • ДКПП;
  • підстав звільнення за КЗПП.

Туди ж відносяться довідник податкових інспекцій та зовнішні форми регламентованих звітів.

Крім цього, сервіс дозволяє інформаційно виводити в спеціальній формі терміни сплати податків і зборів та строки подання фінансової, податкової, статистичної звітності у вигляді календаря бухгалтера.

Підключення та настройки сервісу «RDI Service» здійснюється у формах «Настройка інтернет-підтримки» та «Настройки RDI Service», які доступні:

  • у конфігурації «BAS Бухгалтерія» в розділі «Адміністрування», група «Настройки програми» – «Інтернет підтримка та сервіси»;
  • у конфігураціях «BAS ERP», «BAS Управління торгівлею» та «BAS Комплексне управління підприємством» в розділі «НДІ і адміністрування», група «Адміністрування» – «Інтернет-підтримка».

Підключення сервісу «RDI Service»

Для включення доступу до сервісу в конфігурації необхідно:

  1. Відкрити форму «Настройка Інтернет-підтримки» (розділ «Адміністрування», група «Настройки програми» – «Інтернет підтримка та сервіси») (Мал. 1).

Малюнок 1 – форма «Настройка Інтернет-підтримки»

  1. Задати логін і пароль до сервісів ІТС у формі (натиснувши на кнопку «Підключити») і натиснути «Увійти» (Мал. 2).

Малюнок 2 – введення логіна і пароля у форму «Настройка Інтернет-підтримки»

Для коректної роботи сервісу «RDI Service» буквенні значення пароля доступу до сервісу повинні бути прописані з використанням тільки латинського алфавіту.

Після успішного підключення до Порталу ІТС у формі «Настройка Інтернет-підтримки» буде виведена інформація про підключення для користувача (Мал. 3).

Малюнок 3 – успішне підключення до Порталу ІТС

Настройки використання сервісу «RDI Service»

Права для настройки і завантаження даних сервісу «RDI Service» доступні користувачам з повними правами. Всім іншим користувачам надаються базові права тільки для читання.

Додаткові настройки сервісу знайдете в підрозділі «Настройки RDI Service» (розділ «Адміністрування», група «Настройки програми» - «Підтримка та обслуговування» - «Настройки RDI Service» - «Розширені настройки») (Мал. 4). В першу чергу, можна настроїти сервіси, які використовуються при завантаженні за розкладом.

Нормативні величини

На закладці «Нормативні величини» (Мал. 4) можна настроїти склад реєстрів, дані яких необхідно завантажувати. Це такі реєстри як:

  1. Індекси інфляції.
  2. Мінімальна оплата праці.
  3. Настройка законодавчих змін.
  4. Неоподатковуваний мінімум.
  5. Межі страхових внесків.
  6. Прожиткові мінімуми.
  7. Розміри пільг ПДФО.
  8. Ставки ПДФО.
  9. Шкала ставок податків.

Малюнок 4 – настройки списку оновлюваних реєстрів

У конфігурації «BAS Управління торгівлею» на закладці «Нормативні величини» проводиться настройка завантаження лише реєстрів «Мінімальна оплата праці» і «Настройки законодавчих змін».

У службовому реєстрі відомостей «Настройки законодавчих змін» (пункт головного меню «Всі функції») є можливість вручну вказати різні настройки, що залежать від законодавства. Зокрема, дати початку чи закінчення використання форм.

Наприклад, оскільки рішенням ДПСУ відкладено на невизначений термін введення в дію форм Податкової накладної та Додатку 2 до неї версії № 13, затверджених раніше наказом Мінфіну № 15 від 17.01.2022, наразі формуються та вивантажуються податкові документи за формою № 12. Перехід на 13-у форму відбудеться автоматично після оголошення ДПС та, при запуску оновлення цього реєстру через сервіс.

Тобто, у реєстрі «Настройки законодавчих змін» з’явиться відповідний запис автоматично. Також можна зробити запис в реєстрі вручну. Наприклад, з 27 травня 2022 року відкрито реєстрацію податкових накладних за формою №13, то запис у реєстрі має виглядати так, як зображено на Мал. 5.

Малюнок 5 - реєстр відомостей «Настройки законодавчих змін»

Класифікатори

На закладці «Класифікатори» (Мал. 6) можна настроїти склад класифікаторів, дані яких необхідно завантажувати:

  • банків;
  • професій;
  • КОАТУУ;
  • УКТЗЕД;
  • ДКПП;.
  • підстави спеціального стажу;
  • підстави звільнення за КЗПП.
У конфігурації «BAS Управління торгівлею» доступні до завантаження: Класифікатор банків, Класифікатор ДКПП, Класифікатор КОАТУУ і Класифікатор УКТЗЕД.

У конфігурації «BAS Бухгалтерія ПРОФ» завантаження підстав спеціального стажу не здійснюється, оскільки не ведеться облік спеціального стажу.

У випадку підбору з класифікатора використовується вбудований в конфігурацію або завантажений з сервісу файл, при цьому порівнюються версії класифікаторів. Завантаження нового класифікатора відбувається тільки за наявності більш свіжої версії.

Малюнок 6 – настройки списку оновлюваних класифікаторів

Курси валют

Для автоматичного завантаження курсів валют за допомогою сервісу слід перевірити наявність прапора «Завантажується з Інтернету» у довіднику «Валюти» в картці певної валюти.

Якщо курси валют завантажуються через обробку «Завантаження курсів валют RDI» (розділ «Адміністрування», група «Сервіс»), слід пам’ятати, що на даний момент максимальний період обмежений 30 днями, а дані для завантаженні доступні з 1 січня 2018 року.

Новини

На закладці «Новини» (Мал. 7) можна настроїти кількість новин (автоматично 20) та склад розділів новин, які необхідно завантажувати новини сервісу (наприклад, про оновлення інформації) та новини ІТС:

  • інформацію про вихід нових релізів (платформи, конфігурації);
  • інформацію про сервіси (наприклад, «Лекторій», «FREDO:Звіт» і т. д.);
  • оновлення довідників (наприклад, «Методична підтримка користувачів рішень BAS», «Консультації з питань роботи рішень BAS» і т. д.).

Малюнок 7 – настройка кількості новин та склад розділів новин

Календар

Інформація завантажується з рубрики «Календар бухгалтера» на сайті сервісу «Інформаційна система ІТС».

Завантажуються дані у вигляді календаря на поточний місяць, в якому можна отримати інформацію про терміни подачі звітності в податкові та статистичні органи, а також графік платежів за податками і зборами.

Якщо встановити прапор «Відкривати новини і календар» у розділі «При старті роботи» (Мал. 7), то в інтерфейсі запускається окреме вікно для відображення новин ІТС (Мал. 8) і календаря бухгалтера (Мал. 9). Прапор «Відкривати новини і календар» в настройках впливає на всіх користувачів бази.

Окремий користувач може відмовитися від відкриття вікон та зняти прапор внизу самого вікна новин або календаря.

Малюнок 8 – окреме вікно для новин ІТС

Малюнок 9 – окреме вікно календаря бухгалтера

Ці вікна («Календар бухгалтера» і «Новини ІТС») можна відкрити окремо, а не тільки при старті програми в розділі «Головне» (група «Інформація») (Мал. 10).

Малюнок 10 – доступ до окремих вікон календаря бухгалтера та новин ІТС

Крім цього, в інтерфейсі є можливість відображення на робочому столі новин і календаря бухгалтера (Мал. 11). Налаштування здійснюється через настройки початкової сторінки (головне меню – «Вид» - «Настройка початкової сторінки»).

Малюнок 11 – робочий стіл користувача

Додаткові файли

Реалізовано механізм оперативного поширення через «RDI Service» і використання різних додаткових файлів. На даний момент в якості таких файлів може виступати список податкових інспекцій або зовнішні форми регламентованих звітів.

На відміну від інших даних, які розповсюджуються через «RDI Service», завантаження і використання додаткових файлів не відбувається автоматично, а може бути виконано тільки за запитом користувача.

Порядок роботи

  1. Слід відкрити форму «Додаткові файли RDI» (Мал. 12) (розділ «Адміністрування» - «Сервіс» у конфігураціях «BAS ERP», «BAS Управління торгівлею» та «BAS Комплексне управління підприємством» у розділі «НДІ і адміністрування»). Для отримання з сервера списку доступних для завантаження файлів і їх версій треба натиснути кнопку «Оновити список доступних».

Малюнок 12 – відкриття форми «Додаткові файли RDI»

  1. Форму також можна відкрити з вікна «Новини ІТС» за гіперпосиланням з новини про доступність нових файлів на сервері (Мал. 13). В цьому випадку список доступних для завантаження файлів буде оновлений автоматично.

Малюнок 13 – відкриття форми «Додаткові файли RDI» з новини

  1. Позначити прапорцями необхідні файли і натиснути кнопку «Завантажити файли» (Мал. 13). Після закінчення завантаження файли будуть відображені в списку завантажених (Мал. 14).
  2. Із завантаженими файлами можна виконати наступний дії:
  • «Вивантажити в файл», тобто зберегти вміст файлу на диск для перевірки і подальшого використання;
  • «Встановити», у випадку списку податкових інспекцій буде проведено завантаження даних за допомогою стандартної обробки «Завантаження податкових інспекцій»;
  • «Очистити дані», якщо файл вже використаний його дані можна видалити з інформаційної бази, при цьому сам запис про файл буде збережено. Кнопка доступна в формі, якщо відкрити файл зі списку завантажених.

Малюнок 14 – список завантажених файлів

Завантажені раніше файли не будуть повторно пропонуватися в списку доступних до завантаження з сервісу до появи більш нової версії файлу.

Варіанти завантаження даних сервісу «RDI Service»

Завантаження даних можливе:

  1. Автоматично регламентним завданням. Для цього потрібно відкрити розділ «Настройки RDI Service» (розділ «Адміністрування», група «Настройки програми»), натиснути на гіперпосилання «Настроїти регламентне завдання» і за допомогою гіперпосилання «Розклад» задати розклад автоматичного завантаження даних, наприклад, завантаження потрібно робити щодня, один раз на день з 8-ї години ранку (Мал. 15).

Для автоматичного завантаження курсів валют за допомогою сервісу слід перевірити наявність прапора «Завантажується з Інтернету» в картці валют довідника «Валюти». Детальніше про регламентні завдання описано у статті «Регламентні завдання».

Малюнок 15 – настройки регламентного завдання

  1. Вручну спеціальною обробкою «Запуск завантаження RDI» (розділ «Адміністрування», група «Сервіс»). Для цього відкривши обробку потрібно натиснути «Запустити у фоні» (запускається фоновий процес, під час якого можна робити інші процеси) або «Запустити» (запускається інтерактивний процес, під час якого робити інші процеси неможливо) (Мал. 16). Результати завантаження (протокол) у фоновому режимі можна побачити тільки в журналі реєстрацій.

Малюнок 16 – обробка «Запуск завантаження RDI»

У обробці «Запуск завантаження RDI» є можливість перевірити доступ до сервісу за допомогою кнопки «Перевірити доступ». При успішному доступі буде виведено службове вікно про те, що доступ дозволено (Мал. 17).

Малюнок 17 – перевірка доступу до сервісу

Курси валют за довільний період можуть бути завантажені обробкою «Завантаження курсів валют RDI» (розділ «Адміністрування», група «Сервіс»).

Для цього слід відкрити обробку, визначити валюти, курси яких потрібно завантажити, і натиснути на одну з кнопок: «Завантажити курси у фоні» (запускається фоновий процес, під час якого можна робити інші процеси) або «Завантажити курси» (запускається інтерактивний процес, під час якого робити інші процеси неможливо) (Мал. 18).

Результати завантаження (протокол) у фоновому режимі можна побачити тільки в журналі реєстрацій.

Малюнок 18 – обробка «Завантаження курсів валют RDI»

Технічні характеристики роботи сервісу «RDI Service»

Технічно сервіс складається з двох складових частин.

  1. Сервер:
  • конфігурація, що працює на віддаленому сервері;
  • має декілька доступних http-сервісів.
  1. Клієнт:
  • існує у вигляді «бібліотеки», що може бути інтегрована в будь-яку конфігурацію;
  • здійснює обмін даними з сервером.

На сервері оновлюються роботом автоматично курси НБУ, класифікатор банків НБУ та індекси інфляції (за даними сайту Державної служби статистики).

Принципи роботи сервісу:

  1. Протокол обміну даними HTTPS.
  2. Формат обміну даними JSON.

Останній включає в себе текстові повідомлення двома мовами (українською та російською) та інтерпретацію на стороні клієнта в залежності від мови інтерфейсу.

Аутентифікація здійснюється за логіном та паролем доступу до Порталу ІТС, а робота можлива робота в двох варіантах.

Для конфігурацій з інтегрованою бібліотекою інтернет підтримки:

  1. Одержання тікета (токена) авторизації на клієнті штатними засобами БСП.
  2. Передача тікета на сервер.
  3. Перевірка тікета сервером.

Для інших конфігурацій:

  1. Передача логіну та паролю клієнтом на сервер.
  2. Одержання та перевірка тікету сервером.

На сервері дані зберігаються в реєстрах аналогічних до типових конфігурацій структурах. Cклад та структура реєстрів може відрізнятись. Для визначення структури використовується ідентифікатор конфігурації та номер редакції.

Механізм оновлення схожий на той, що відбувається при оновлені релізу конфігурації. Наявність оновлень перевіряється за датою актуальності (датою найпізнішого запису) окремо за кожним реєстром. Склад реєстрів для перевірки та завантаження настроюється на клієнті.

автор
  • методист Актив-Софт
*/

Ваша заявка прийнята!

Наш менеджер зв'яжеться з вами,
а поки ми пропонуємо дізнатися про важливі моменти роботи в BAS Бухгалтерія КОРП.