спілка автоматизаторів бізнесу оренда програм автоматизації

+38(093) 170-70-00 

sale@aktiv.ua

Оплата праці в умовах воєнного стану

(оновлено 21.06.2024)

*придумайте пароль, который будете использовать для входа

Організація трудових відносин на підприємстві – це, зазвичай, справа кадровиків. Саме вони оформлюють кадрові документи, на підставі яких бухгалтерія здійснює певні розрахунки. Але бухгалтер повинен знати, які документи потрібні і як вони повинні бути оформлені.

Тому до здійснення нарахувань працівникам слід визначитися з новаціями трудового законодавства.

Організація трудових відносин: на що звернути увагу бухгалтеру

Тепер при організації трудових відносин потрібно враховувати норми Закону № 2136 від 15.03.2022 р. «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану». Звичайні норми трудового законодавства продовжують діяти, але на період воєнного часу Закон 2136 є пріоритетним.

Зміни, на які повинен звернути увагу бухгалтер – це стаття 6 Закону 2136. Якщо узагальнити все, що в ньому сказано, отримаємо наступне:

Було Стало
Максимальна норма часу на тиждень 40 год. 60 год.
Обмеження граничних норм надурочних робіт + -
Скорочення роботи на одну годину напередодні святкових і неробочих днів + -
Перенесення вихідного дня на наступний після святкового або неробочого + -
Компенсації за залучення до робіт у вихідні, святкові і неробочі дні + -

В умовах воєнного стану у підприємства можуть складатися такі умови роботи:

  • ідеальна ситуація – підприємство працює у звичайному режимі (на жаль, таких дуже мало);
  • умови для роботи є, але частина працівників евакуювалась;
  • підприємство має в штаті мобілізованих та добровольців Територіальної оборони;
  • обсяги робіт значно скоротилися;
  • підприємство не може працювати зовсім.

Облік робочого часу в звичайному режимі з урахуванням Закону 2136

Для бухгалтерів підприємств, які працюють в штатному режимі, актуальними є питання змін у перенесенні святкових днів. Всі інші питання стосовно організації трудового процесу, з урахуванням змін за Законом 2136, це справа кадровиків.

Зараз за виробничим календарем потрібно слідкувати. Закон 2136 діє з 24.03.2022, тому 8 березня так і залишається святковим днем, а от статус 24 та 25 квітня вже слід змінити.

Для підприємств, які використовують лінійку програмних продуктів автоматизації бізнесу, це можна зробити:

В конфігурації «Малий бізнес» в розділі «Зарплата – Довідники – Графіки роботи»:

Облік робочого часу в звичайному режимі

В конфігураціях «Бухгалтерія» та «Бухгалтерія КОРП» в розділі «Довідники – Зарплата і кадри – Виробничий календарі»:

Облік робочого часу в конфігураціях «Бухгалтерія» та «Бухгалтерія КОРП»

Змінити статус 24 та 25 квітня потрібно наступним чином:

Як змінити статус робочого дня

Ці зміни впливають на кількість відпрацьованих днів для розрахунку зарплати та на розрахунок середнього заробітку та відпускних.

Щорічні відпустки в умовах воєнного стану

Стаття 12 Закону 2136 встановлює певні обмеження для відпускних.

По-перше, тривалість основної щорічної оплачуваної відпустки становить 24 календарних дні. Звертаємо увагу, що не максимальна або мінімальна кількість днів, а саме 24. Але це тільки на час дії воєнного стану.

Але як бути, якщо у працівника відпустка більша? Наприклад, у вчителів вона становить 56 днів, а підприємство може і хоче надати відпустку на більший, ніж 24 дні, термін. Про це законодавство поки мовчить. Сподіваємося, що наші педагоги своєю відпусткою під час шкільних канікул скористаються в 2022 році, і це вже буде післявоєнний час.

По-друге, зміна статусу днів зі святкових на вихідні впливає на відпустку, яка надається в квітні та включає 24 квітня. Розглянемо практичні ситуації:

Ситуація перша

Працівник пішов у щорічну відпустку з 05 квітня 2022 року. Тривалість відпустки 24 календарні дні. Розрахунок зроблено в системі автоматично, виробничий календар не змінили. У розрахунку 24 квітня вважався святковим, тому день виходу працівника на роботу 30 квітня. Це субота, і у людини з’явилися додаткові вихідні, які додалися до відпускних.

Якщо ж врахувати зміни виробничого календаря, виходити на роботу потрібно вже 29 квітня. Тому необхідно коригувати.

Варіант 1

В заяві про відпустку формулювання таке: «Прошу надати відпустку з 05 квітня 2022 року терміном на 24 календарні дні».

Формулювання в наказі відповідно: «Надати відпустку з 05 квітня 2022 року терміном на 24 календарні дні».

Варіант 2

В заяві про відпустку формулювання наступне: «Прошу надати відпустку з 05 квітня по 29 квітня 2022 року».

В наказі: «Надати відпустку з 05 квітня по 29 квітня 2022»

Коригуючі дії

Варіант 1 Варіант 2
Зміна заяви на відпустку Не потрібна Потрібно
Зміна наказу Не потрібна Потрібно
Розрахунок відпускних Потрібно
Інформування працівника Потрібно

Перший варіант – це «лайт версія» ситуації. Змінювати заяву та наказ не треба. Потрібно лише здійснити зміни розрахунку та проінформувати працівника про те, що йому потрібно вийти на роботу 29 квітня.

Другий варіант потребує змін, оскільки в документах вказана дата закінчення відпустки. Просто надати людині цей день відпустки не можна, адже максимальна її тривалість складає 24 календарні дні. Тому слід проінформувати працівника та переоформити документи. Людина може переписати заяву, а підприємство має змінити текст наказу. Якщо такого зробити не можна, видається наказ «про зміни в наказі …..»

Тепер стосовно розрахунку. Перша думка бухгалтера: «як здійснити зміни, адже відпускні вже видані?» Але все досить просто коригується: всі дні відносяться до поточного місяця, тому виправлення помилки буде вчасним.

Ситуація друга

Відпустка працівника починається 26.04.2022 року. Як врахувати травневі свята?

Якщо є час, почекайте з розрахунком. Воєнний стан оголошено до 25 квітня 2022 і не відомо, як буде з його продовженням.

Тому, якщо є можливість, чекаємо законодавчі зміни. Якщо немає, робіть розрахунок, а потім, коли зміниться виробничий календар травня, коригуйте. Пам’ятайте про «лайт-версію», яка описана в ситуації 1.

Ситуація третя

Як бути, якщо 25 квітня буде вихідним днем?

Підприємство бажає і має можливість надати своїм працівникам вихідний 25 квітня 2022 року. Тобто, керівництво та колектив дійшли такої згоди.

Звісно, підприємство може надати своїм працівникам таку можливість. Але слід пам’ятати, що оплату за місяць потрібно здійснювати в повному обсязі як за умов, коли 25 число було робочим днем. Тобто, якщо посадовий оклад бухгалтера складає 10 000 грн, то і у випадку, коли 25.04. – це робочий день, і у випадку, коли 25.04. – вихідний, зарплата буде 10000 грн.

Облік робочого часу при зміні режиму праці

Що робити підприємству, якщо у нього частина працівників відсутня: люди виїхали в більш безпечні райони, мобілізовані або вступили до лав Тероборони? Розглянемо варіанти.

Дистанційна робота

Якщо ваші працівники переїхали в більш небезпечні райони або не мають можливості бути на своєму робочому місці, найбільш оптимальний варіант – дистанційна робота.

Нагадаємо: в умовах воєнного стану не працює норма про попередження працівника за 2 місяці до початку дистанційної праці. Достатньо наказу про дистанційну роботу (без заяви працівника) та ознайомлення останнього не менш ніж за 2 дні.

Під час дистанційної роботи слід врахувати, що відключення електроенергії, час повітряної тривоги та інше не вважаються порушенням трудової дисципліни.

Зразок наказу додаємо.

Відпустка «без збереження оплати»

Якщо працівники мають бажання взяти відпустку «без збереження оплати», вони мають на це право. Обмежень по кількості днів немає.

До речі, ніхто не відміняв карантинну відпустку. Карантин в Україні триває до 31.05.2022 року, а воєнний стан, під час якого не обмежується тривалість такої відпустки, оголошений до 25.04.2022 року.

Відпустка за власним бажанням можлива тільки за ініціативою працівника. Підприємство не може заставити піти у таку відпустку.

Зразок наказу додаємо.

Виплати мобілізованим

Якщо підприємство має мобілізованих працівників або добровольців Територіальної оборони, за ними зберігається робоче місце, посада та середній заробіток.

Про це ми більш докладно розповідали в статті «Виплати мобілізованим працівникам».

Оплата часу простою

Як бути у ситуації, коли у підприємства немає можливості здійснювати діяльність в зв’язку із воєнними діями, коли порушені зв’язки з контрагентами? Чи можна призупинити діяльність?

Законодавством таке не передбачено. Потрібно оформити простій та здійснювати нарахування працівникам із розрахунку 2/3 від середнього заробітку.

Призупинити діяльність підприємства не можна, але можна призупинити дію трудового контракту.

Окрема розмова про кадрові документи та документи обліку робочого часу. Це справа кадровиків, і ми цих питань торкатися не будемо.

Виплати працівникам: звітність та відповідальність

Стосовно виплат працівника нічого не змінилося: їх потрібно здійснювати двічі на місяць. Податки, пов’язані з оплатою праці (ПДФО, військовий збір та ЄСВ) також сплачуються своєчасно.

Стосовно звітності: за умови, коли її неможливо надати своєчасно, вона може бути подана протягом трьох місяців після припинення дії воєнного стану без нарахування штрафних санкцій. Про це йде мова в п. 69 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового Кодексу України, а також в Законі 2115-ІХ від 03.03.2022 року.

Тобто, від обов’язків сплати податків підприємство ніхто не звільняє, йому лише надається можливість виконати їх пізніше. Крім того, здійснити перерахунок коштів на зарплатні проекти без сплати податків неможливо.

Висновок

Основним документом, який регламентує трудові відносини під час воєнного стану, є Закон 2136.

На цей період:

  • допускається підвищення норми часу до 60 годин на тиждень;
  • 24 квітня 2022 року є звичайним вихідним днем, відповідно 25.04.2022 – робочий день;
  • підприємствам слід внести зміни у виробничий календар та враховувати його у розрахунках відпускних та середнього заробітку;
  • за бажанням працівникам надається відпустка без збереження заробітної плати на необмежену кількість днів;
  • відповідальність за порушення термінів сплати податків та подання звітності не застосовується за умови, якщо всі обов’язки будуть виконані протягом 90 днів після закінчення дії воєнного стану.

НАКАЗ

12 березня 2022 року
№ 45

Про запровадження
дистанційної роботи

Керуючись Кодексом Законів про Працю (ч.1 ст.60-2), у зв’язку обставинами, пов’язаними з бойовими діями в м. Харків

НАКАЗУЮ:

  1. Запровадити з 13.03.2022 дистанційну роботу працівникам відділу продажів (список працівників додається).
  2. Системному адміністратору надати віддалений доступ зазначеним працівникам до сервера компанії.
  3. Працівникам на дистанційній роботі притримуватися графіка роботи, встановленого на підприємстві.
  4. Працівники зобов'язані::
    1. виконувати обов’язки, передбачені трудовим законодавством;
    2. відповідати на дзвінки керівника та електронні запити в робочий час;
    3. оперативно опрацьовувати замовлень клієнтів;
    4. надавати оперативні звіти у встановлений графіком час.
  5. Комунікаційні канали
    1. Електронна пошта компанії abcdef@ukr.net.
    2. Мобільний зв'язок – корпоративний номер, закріплений за кожним менеджером.
    3. Електронні пошти працівників – ті, що вказані в особових справах.
  6. Контроль за виконанням наказу покладається на комерційного директора Віктора Степанова.
Директор
ВАСИЛЮК Іван

З наказом ознайомлені:






НАКАЗ

25 березня 2022 року
№ 40

Про надання відпустки
без збереження заробітної плати

Керуючись Законом України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР (ст. 26) та Постановою КМУ від 09.12.2020 № 1236

НАКАЗУЮ:

Надати Інні Левченко, начальниці ремонтно-будівельної ділянки №14, відпустку без збереження заробітної плати з 28 березня по 24 квітня 2022 р.

Підстава:

Заява працівника від 25.03.2022р .

Директор
ВАСИЛЮК Іван

З наказом ознайомлений:

_________ Інна ЛЕВЧЕНКО

25.03.2022 р.






НАКАЗ

08 березня 2022 року
№ 17

Про оголошення простою

Керуючись Кодексом Законів про Працю (ст. 113) та у зв’язку з відсутністю організаційних і технічних умов для господарської діяльності підприємства у повному обсязі під час воєнного стану

НАКАЗУЮ:

  1. Оголосити простій не з вини працівників і зупинити діяльність ремонтно-будівельної ділянки № 14 до можливості відновити роботи ділянки.
  2. Працівники на період простою звільняються від виконання обов’язків і не повинні бути присутніми на робочих місцях, в тому числі, віддалено.
  3. Бухгалтерії оплатити працівникам простій у розмірі 2/3 тарифної ставки (посадового окладу), встановленої штатним розкладом.
  4. Інспектору з кадрів ознайомити з цим наказом всіх працівників ремонтно-будівельної ділянки № 14.
  5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор
ВАСИЛЮК Іван

З наказом ознайомлені:






ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України
05 травня 2021 року № 913-21

ТИПОВА ФОРМА
трудового договору про дистанційну роботу

___________

(місце укладення)

«___» ____________ 20___ р.

_____________________________________________________________________________

(повне найменування для юридичних осіб або прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) для фізичних осіб, адреса місцезнаходження власника або уповноваженого ним органу)

(далі - Роботодавець) в особі

_____________________________________________________________________________,

(посада, прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) уповноваженої особи)

який (яка) діє на підставі

_____________________________________________________________________________,

(найменування, дата та номер документа)

з однієї сторони, та

_____________________________________________________________________________,

(прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), місце проживання Працівника)

(далі - Працівник) з іншої сторони, разом надалі - Сторони, уклали цей трудовий договір про дистанційну роботу (далі - Договір) про таке:

І. Загальні положення

  1. Цей Договір укладено на підставі статті 602 Кодексу законів про працю України.
  2. На відносини Сторін за цим Договором поширюється дія Кодексу законів про працю України, інших актів законодавства України, прийнятих відповідно до нього, Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», Закону України «Про електронні довірчі послуги», Закону України «Про захист персональних даних», а також умови цього Договору, що не суперечать законодавству про працю.
  3. Роботодавець приймає Працівника для виконання такої роботи/зайняття такої посади:

_____________________________________________________________________________,

(зазначається найменування роботи, професії або посади, на яку прийнятий Працівник)

3.1. Роботодавець приймає на роботу Працівника за

_____________________________________________________________________________.

(вказується: за основним місцем роботи або за сумісництвом)

3.2. Для Працівника ___________________________________________________________ строк випробування.

___________________________________________________________________________ .

(указується встановлюється чи ні строк випробування, а також його період)

  1. Працівник самостійно визначає робоче місце (місце роботи) та виконує роботу поза робочими приміщеннями чи територією Роботодавця.
  2. Виконання дистанційної роботи може поєднуватися з виконанням Працівником роботи на робочому місці у приміщенні чи на території Роботодавця. Установлюються такі особливості поєднання дистанційної роботи з роботою на робочому місці у приміщенні чи на території Роботодавця (за наявності):

_____________________________________________________________________________

(зазначаються час та/або інші умови, коли працівник виконує роботу у приміщенні чи на території Роботодавця)

ІІ. Предмет Договору

  1. Трудова функція Працівника:

_____________________________________________________________________________

(зазначаються безпосередні трудові функції Працівника залежно від виду роботи, професії або посади:
характеристика або опис роботи, вимоги до її виконання, набір трудових функцій, що визначається
технологічним процесом та передбачає наявність компетентностей, необхідних для їх виконання,
з урахуванням, зокрема, професійних стандартів та кваліфікаційних характеристик)

  1. Інші характеристики виконуваної роботи:

_____________________________________________________________________________

ІІI. Строк дії Договору

  1. Цей Договір є: (потрібне підкреслити) безстроковим, що укладається на невизначений строк; на визначений строк, встановлений за погодженням Сторін

_____________________________________________________________________________

(вказати строк дії Договору)

таким, що укладається на час виконання певної роботи

_____________________________________________________________________________

(вказати строк виконання роботи)

IV. Умови оплати праці

  1. За виконання роботи, передбаченої цим Договором, Працівнику встановлюється винагорода (заробітна плата) у розмірі _____________ грн (___________________________________________ ) за ____________________________.

Заробітна плата Працівника підлягає оподаткуванню в порядку, визначеному законодавством.

Примітка. Може зазначатися розмір винагороди залежно від обраної системи або форми оплати праці шляхом встановлення оплати за годину, день, місяць роботи або за системою відрядних розцінок тощо.

  1. Структура та складові заробітної плати:

_____________________________________________________________________________

(зазначаються структура, основні та додаткові складові заробітної плати, наприклад стимулюючі виплати, премії, додаткова винагорода за своєчасне або дострокове виконання роботи тощо)

  1. Строки і порядок виплати заробітної плати:

_____________________________________________________________________________

(указуються строки та порядок виплати заробітної плати, але не рідше двох разів на місяць, через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата)

  1. Інші умови оплати праці (за наявності):

V. Тривалість робочого часу і часу відпочинку

  1. Працівник розподіляє робочий час на власний розсуд, на нього не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку, якщо інше не визначено цим Договором (пункт 14).
  2. Регулювання робочого часу Працівника (за наявності):

_____________________________________________________________________________

(можливість установити час початку та закінчення роботи, перерви для відпочинку і харчування, гнучкого графіка роботи, поширення на Працівника правил внутрішнього трудового розпорядку)

  1. Загальна тривалість робочого часу Працівника не може перевищувати норм, передбачених статтями 50 і 51 Кодексу законів про працю України.
  2. Працівнику гарантується період вільного часу для відпочинку, у тому числі період відключення, під час якого працівник може переривати будь-який інформаційно-телекомунікаційний зв’язок з Роботодавцем, і це не вважається порушенням умов трудового договору або трудової дисципліни.

_____________________________________________________________________________

(указуються часові інтервали протягом доби та/або тижня, під час яких працівник може переривати будь-який інформаційно-телекомунікаційний зв’язок з Роботодавцем)

  1. Працівникові надається щорічна оплачувана відпустка тривалістю _________ календарних днів. Оплата відпустки здійснюється виходячи з його середньоденного заробітку, обчисленого в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
  2. Працівнику надаються інші види відпусток, передбачені законодавством, колективним договором, угодою та цим Договором.

_____________________________________________________________________________

(за наявності вказуються види відпусток, передбачені колективним договором, угодою та цим Договором)

  1. Умови, тривалість і порядок надання щорічних відпусток встановлюються законодавством.

VІ. Матеріально-технічне забезпечення

  1. Забезпечення Працівника необхідними для виконання ним своїх обов’язків обладнанням, програмно-технічними засобами, засобами захисту інформації та іншими засобами здійснюється таким чином:

_____________________________________________________________________________

(зазначаються порядок та строки забезпечення обладнанням, програмно-технічними засобами, засобами захисту інформації та іншими засобами)

  1. Компенсація за використання обладнання, що не є власністю Роботодавця, та інші відшкодування, пов’язані з виконанням дистанційної роботи за цим Договором:

_____________________________________________________________________________

(якщо це необхідно, вказуються розмір, порядок і строки виплати працівникам компенсації за використання належних їм або орендованих ними обладнання, програмно-технічних засобів, засобів захисту інформації та інших засобів, порядок відшкодування інших пов’язаних з виконанням дистанційної роботи витрат)

VІІ. Комунікація між Сторонами

  1. З метою належної організації виконання дистанційної роботи, ознайомлення Працівника з наказами (розпорядженнями), повідомленнями, дорученнями, завданнями та іншими документами Роботодавця комунікація та взаємодія між Сторонами під час виконання дистанційної роботи здійснюється шляхом:

_____________________________________________________________________________

(указуються способи комунікації та взаємодії між Сторонами, визначаються засоби електронного зв’язку, наприклад електронна пошта, номер телефону, мобільний додаток тощо)

  1. Звітність Працівника про виконану роботу:

_____________________________________________________________________________

(якщо необхідно, указуються порядок і строки подання Працівником звітів про виконану роботу)

VIII. Права та обов’язки Сторін Договору

  1. Працівник має право на:

1) надання йому роботи, визначеної цим Договором;

2) зміну умов і розірвання цього Договору у випадках, передбачених законодавством;

3) своєчасну і в повному обсязі виплату заробітної плати відповідно до своєї трудової функції в розмірах та порядку, визначених законодавством;

4) забезпечення соціальними гарантіями;

5) відпочинок, у тому числі на оплачувану щорічну відпустку, вихідні, неробочі, святкові дні, перерви для відпочинку і харчування, період відключення відповідно до законодавства;

6) захист своїх трудових прав, свобод і законних інтересів відповідно до законодавства;

7) відшкодування шкоди, завданої каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, пов’язаним з виконанням трудових обов’язків, у порядку, встановленому законодавством;

8) обов’язкове соціальне страхування у випадках, передбачених законодавством;

9) інші права, встановлені законодавством;

10) інші права, передбачені цим Договором

_____________________________________________________________________________

  1. Обов’язки Працівника:

1) сумлінно виконувати свою трудову функцію, що визначена цим Договором та посадовою інструкцією (за наявності);

2) виконувати завдання, доручення та накази (розпорядження) Роботодавця;

3) дотримуватися інших умов цього Договору, зокрема, якщо це передбачено, особливостей поєднання виконання дистанційної роботи з виконанням роботи на робочому місці у приміщенні чи на території Роботодавця, особливостей регулювання робочого часу, способів комунікації з Роботодавцем та порядку і строків подання звітності про виконану роботу;

4) виконувати інші обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, угодою та іншими нормативними актами Роботодавця;

5) постійно вдосконалювати свою майстерність та підвищувати свою кваліфікацію;

6) дбайливо ставитися і використовувати за призначенням майно та засоби виробництва Роботодавця, якщо вони перебувають у користуванні Працівника (у тому числі обладнання, програмно-технічні засоби, засоби захисту інформації, інші засоби тощо);

7) протягом ____________ повідомляти Роботодавця будь-яким можливим способом про виникнення ситуацій, що унеможливлюють належне виконання дистанційної роботи;

8) інші обов’язки, передбачені цим Договором

_____________________________________________________________________________

(указуються інші обов’язки, виконання яких не суперечить трудовому законодавству, колективному договору та цьому Договору)

  1. Роботодавець має право:

вимагати від Працівника виконання ним трудових обов’язків та умов, передбачених цим Договором, дбайливого ставлення і використання за призначенням майна та засобів виробництва Роботодавця, якщо вони перебувають у користуванні Працівника (у тому числі обладнання, програмно-технічні засоби, засоби захисту інформації, інші засоби тощо);

заохочувати Працівника за сумлінну ефективну працю;

притягати Працівника до дисциплінарної і матеріальної відповідальності в порядку, встановленому законодавством;

затверджувати інструкції, що уточнюють, деталізують функції та обов’язки Працівника;

інші права, передбачені законодавством;

інші права, передбачені цим Договором

_____________________________________________________________________________

(указуються інші права, які не суперечать трудовому законодавству, колективному договору та цьому Договору)

  1. Обов’язки Роботодавця:

дотримуватися вимог законодавства, умов колективного договору, генеральної та галузевої угод і цього Договору;

надавати Працівникові роботу відповідно до його спеціальності та кваліфікації згідно з умовами цього Договору;

забезпечити Працівника необхідними для виконання ним своїх обов’язків обладнанням, програмно-технічними засобами, засобами захисту інформації та іншими засобами, якщо інше не встановлено цим Договором;

своєчасно виплачувати Працівникові в повному розмірі належну заробітну плату, визначену цим Договором, у строки та в порядку, встановлені законодавством, колективним договором, генеральною та галузевою угодами, цим Договором, а також здійснювати всі необхідні компенсації, відшкодування, у тому числі визначені цим Договором;

здійснювати загальнообов’язкове державне соціальне страхування Працівника в порядку, встановленому законодавством;

ознайомити Працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку (якщо вони поширюються на Працівника) та колективним договором, надати Працівнику рекомендації щодо роботи з обладнанням та засобами, які Роботодавець надає працівнику для виконання певного обсягу робіт;

систематично проводити інструктаж (навчання) Працівника з питань охорони праці і протипожежної безпеки в межах використання таким Працівником обладнання та засобів, рекомендованих або наданих Роботодавцем;

виконувати інші обов’язки, встановлені законодавством;

інші обов’язки, передбачені цим Договором

_____________________________________________________________________________

(указуються інші обов’язки, виконання яких не суперечить трудовому законодавству, колективному договору та цьому Договору)

IX. Персональні дані та конфіденційність

  1. Роботодавець здійснює обробку даних Працівника на підставах, передбачених законодавством України, а також зобов’язується вживати належних організаційних і технічних заходів захисту персональних даних.
  2. Обробка персональних даних Працівників здійснюється на таких умовах:

_____________________________________________________________________________

(Сторони можуть окремо визначити умови обробки персональних даних, а також права, які виникають при цьому в Працівника)

  1. Сторони зобов’язуються дотримуватися таких умов нерозголошення конфіденційної інформації:

_____________________________________________________________________________

Примітка. Інформація включається за бажанням сторін і може містити зобов’язання сторін щодо обов’язку і порядку збереження інформації/документів, отриманих у ході виконання Договору, порядок чи заборону передачі конфіденційної інформації третім особам, заборону на розголошення та/або передачу іншими способами конфіденційної інформації, що стала відома Стороні в ході виконання Договору тощо, а також урегулювання питання обробки персональних даних Працівника).

Х. Відповідальність Сторін

  1. Працівник самостійно несе відповідальність за забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці на своєму робочому місці.
  2. Роботодавець відповідає за безпечність і належний технічний стан обладнання та засобів виробництва, що передаються Працівнику для виконання дистанційної роботи.
  3. Працівник несе повну матеріальну відповідальність у разі укладення договору про повну матеріальну відповідальність, а також в інших випадках, передбачених законодавством.
  4. У разі невиконання чи неналежного виконання обов’язків, передбачених цим Договором та законодавством, Сторони несуть відповідальність згідно із законодавством.
  5. Спори між Сторонами розв’язуються у визначеному законодавством порядку.

ХІ. Порядок припинення Договору

  1. Дія цього Договору припиняється з підстав та в порядку, передбаченому законодавством про працю.
  2. Строки повідомлення про припинення трудового договору, розмір компенсаційних виплат у разі дострокового припинення трудового договору з ініціативи Роботодавця визначаються відповідно до законодавства про працю.

Ознайомлення з такими повідомленнями допускається з використанням визначених у цьому Договорі засобів електронного зв’язку (засобів комунікації). У такому разі підтвердженням ознайомлення вважається факт обміну відповідними електронними документами між Роботодавцем та Працівником.

ХІІ. Прикінцеві положення

  1. Цей Договір укладено в (потрібне підкреслити) паперовій/електронній формі.

Примітка. В електронній формі Договір укладається з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Договір у паперовій формі укладається у двох примірниках, по одному для кожної Сторони, що мають однакову юридичну силу.

  1. Цей Договір набирає чинності після його підписання Сторонами з дати, визначеної в наказі (розпорядженні) про призначення особи на посаду, за умови попереднього повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
  2. 391. Цей Договір набирає чинності після його підписання Сторонами з _________________ та укладається на заміну інших трудових договорів, що були раніше укладені між Сторонами.

Примітка. Зазначається лише один з пунктів залежно від того, чи було здійснено прийняття на роботу працівника, який не перебуває у трудових відносинах з роботодавцем (пункт 39), або здійснено укладення трудового договору про дистанційну роботу з працівником, що вже перебуває у трудових відносинах з Роботодавцем на умовах іншого режиму роботи (пункт 391).

  1. Датою початку роботи за цим Договором є __________________.
  2. Працівник ознайомлений з колективним договором, правилами внутрішнього трудового розпорядку (за необхідності), іншими нормативними актами Роботодавця щодо організації дистанційної роботи:

_____________________________________________________________________________

(указується інформація щодо ознайомлення (дата та підпис Працівника) з колективним договором у разі його укладення, правилами внутрішнього трудового розпорядку (за необхідності), іншими нормативними актами роботодавця щодо організації дистанційної роботи)

  1. Інші положення:
    _____________________________________________________________________________

ХІІІ. Реквізити та підписи Сторін

Роботодавець
Працівник

____________________________________________

(повне найменування для юридичних осіб або прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) для фізичних осіб)

____________________________________________

(прізвище, ім’я та по батькові (за наявності))

____________________________________________

Місцезнаходження (або місце проживання для фізичної особи):

____________________________________________

Паспорт або інший документ, що посвідчує особу:

____________________________________________

Додаткова інформація про Роботодавця (за бажанням):

____________________________________________

Додаткова інформація про Працівника (за бажанням):

____________________________________________

(наприклад, код за ЄДРПОУ, контактні дані тощо)

____________________________________________

(наприклад, реєстраційний номер облікової картки платника податків тощо)

____________________________________________

(посада)

____________________________________________

підпис)       (ініціали та прізвище)
(для Договору
в паперовій формі)

____________________________________________

(підпис)       (ініціали та прізвище)
(для Договору
в паперовій формі)

Генеральний директор
директорату розвитку ринку праці
та умов оплати праці
Руслан ОВЧАРЕНКО
автор
  • Кандидат економічних наук, головний бухгалтер з 1991 року, фінансовий директор з 2000 року, викладач економічних дисциплін, бухобліку, оподаткування, фінансового менеджменту
*/

Ваша заявка прийнята!

Наш менеджер зв'яжеться з вами,
а поки ми пропонуємо дізнатися про важливі моменти роботи в BAS Бухгалтерія КОРП.