спілка автоматизаторів бізнесу оренда програм автоматизації

+38(093) 170-70-00 

sale@aktiv.ua

Попередження

JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 147

Нововведення УКТ ЗЕД. Які критерії ризику ПДВ?

*придумайте пароль, который будете использовать для входа

Податковий облік постійно змінюється і підсовує бухгалтерам та підприємцям все більше нововведень. На цей раз, вони стосуються Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) та перевірки ризиковості податкових накладних. Коли податківці блокують накладні та чому? Нові перевірки податківці почали проводити з лютого цього року. Перевіряють на відповідність критеріям ризиковості. Ціль перевірки ― дізнатись чи є ризиковим платник податку та чи є ризиковою операція.

Важливо зазначити наступні моменти:

  • Коли перевіряється ризиковість податкової накладної, перевіряється, зокрема, наявність в залишку товарів (в таблиці даних платника ПДВ) по більше ніж 50% груп товарів (продукції), вказаних у Переліку товарів, що затверджений ДПС.
  • За наказом від 08.09.2020 № 479 ДПС доповнила Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних критеріям ризиковості операції.
  • Оновлений Перелік ризикових кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД збільшено до 149 товарних позицій (у т.ч. молочні продукти, фрукти, чай).

Нагадаємо, що підставою для перевірок є норми ПКУ, за якими податкова служба проводить автоматизований моніторинг податкових накладних на предмет ризикованості операцій та ризиковості платників податку.

Етапи проведення автоматизованого моніторингу податкових накладних (ПН)

Етап 1.

ПН перевіряються на ознаки безумовної реєстрації. Деякі ПН взагалі не підлягають автоматизованому моніторингу. Зазвичай це податкові накладні, що не видавалися платникам податку, а залишаються у постачальника, або ПН, які складаються великими платниками податку, у яких позитивна податкова історія і яких зазвичай не перевіряють.

Якщо платник податку не підпадає під умови першого етапу, то автоматично переходить до наступного.

Етап 2.

Податковці проводять перевірку чи підпадає платник під критерій ризиковості платника податку. Якщо не підпадає, то перевірці підлягає його позитивна податкову історію – існує вона чи ні.

Якщо цієї податкової історії не існує, то переходять до третього етапу.

Етап 3.

Перевіряється, чи є операція ризиковою. Що таке ризикова операція і яке відношення до неї мають ризикові товари, зараз розкажемо.

За першим пунктом Критеріїв ризиковості здійснення операції вказано, що відсутність товару, що вказаний в податковій накладній, поданій на реєстрацію у єдиному реєстрі, у таблиці даних платника податку, що на постійній основі постачається. Також вказано, що обсяг постачання вказаний у податковій накладній, яку подано на реєстрацію, дорівнює або перевищує величину залишку. Після цього визначається залишок: беруться товари, які були придбані починаючи з 1 січня 2017 року (тобто це той період, коли вперше необхідно було реєструвати ПН з кодами товарів та послуг) і від цих придбань віднімається реалізація, яку здійснюють з 1 січня 2017 року тих же самих товарів. Тобто порівнюються придбані товари з реалізованими.

В цьому пункті також вказано і про переважання в такому залишку більше 50% груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному сайті ДПСУ.

Чим затверджено порядок моніторингу ПН?

Порядок автоматизованого моніторингу затверджено наступними документами:

  • КМУ від 11.12.2019 р. № 1165 “Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних” яка набрала чинності у лютому цього року.
  • Наказ МФУ від 12.12 2019 р. № 520 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову від реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Цей порядок визначає, мають право платники податку на реєстрацію чи ні та чи законно податкові працівники блокують накладні.

Існує ще один Наказ ДПС України від 08.09.2020 № 479 "Про внесення змін до наказу ДПС від 03.02.2020 № 67 «Про затвердження Переліку кодів товарів згідно з УКТЗЕД, які застосовуються для визначення відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям ризиковості здійснення операції»" (ДПСУ значно розширила перелік кодів (груп) “ризикових” товарів, тепер їх 149), який визначає перелік ризикових товарів. Його було оновлено 8 вересня.

8 вересня цього року ДПСУ затвердила Наказ №479. Ним внесено зміни до наказу від 03.02.2020 р. №67, яким було затверджено перелік ризикових товарів. Це ті самі товари, про які йдеться у першому пункті критеріїв ризиковості операції.

Зміни були внесені з метою «удосконалення автоматизованого моніторингу щодо перевірки відповідності операцій, відображених у ПНРК, поданих для реєстрації у ЄРПН, критеріям ризиковості здійснення операцій відповідно до вимог Порядку №1165».

Згідно зі змінами, перелік ризикових товарів було доповнено новими 33 товарними групами, які тепер перевіряють, чи вони включаються у залишок, про який говориться вище.Серед цих груп:

  • яйця птиці без шкаралупи та яєчні жовтки, свіжі, сушені, варені у воді або на парі, формовані, морожені або консервовані іншим способом, з доданням чи без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин ― код 0408;
  • абрикоси, вишні та черешні, персики (включаючи нектарини), сливи та терен, свіжі ― код 0809;
  • чай, ароматизований чи неароматизований ― код 0902;
  • жири, масла і олії, тваринні або рослинні та їх фракції, частково або повністю гідрогенізовані, інтеретерифіковані, реетерифіковані або елаїдинізовані, рафіновані або нерафіновані, але не піддані подальшій обробці ― код 1516;
  • какао-порошок, без додання цукру чи інших підсолоджувальних речовин ― код 1805.

До переліку додалися:

  • молоко, молочна продукція;
  • сири всіх видів;
  • яйця;
  • фрукти, абрикоси, вишні та черешні;
  • чай;
  • жири;
  • какао порошок;
  • макаронні вироби;
  • соки;
  • морозиво;
  • різні води (газовані та негазовані);
  • продукти, що використовуються для годівлі тварин;
  • засоби для догляду за волоссям і т.д.

Якщо ви постачаєте товари, які зазначені в переліку, то не виключено, що ваша податкова накладна буде заблокована.

Але, наприклад, якщо ви придбали до 1 січня 2017 року, або придбали у неплатника ПДВ, тобто у вас немає податкової накладної від постачальника і немає відповідно цих кодів, вам необхідно буде подати таблицю платника, щоб показати, що у вас є ці товари і пояснення звідки вони взялися. Тоді існує ймовірність, що вашу податкову накладну не заблокують.

Такі зміни було внесено 8 вересня 2020 року. Сподіваємося, що вам була корисна надана інформація. Будьте в курсі всіх свіжих оновлень та отримуйте консультації по веденню бухгалтерського та податкового обліку в BAS підключивши інформаційно-технологічну підтримку від Актив-Софт!

(ІТС від Актив-Софт)

*/

Ваша заявка прийнята!

Наш менеджер зв'яжеться з вами,
а поки ми пропонуємо дізнатися про важливі моменти роботи в BAS Бухгалтерія КОРП.