спілка автоматизаторів бізнесу оренда програм автоматизації

+38(093) 170-70-00 

sale@aktiv.ua

Введення в експлуатацію основних засобів в «BAS Бухгалтерія»

(оновлено 28.07.2022)

*придумайте пароль, который будете использовать для входа

Облік надходження основних засобів (ОЗ) має свої особливості. Послідовність операцій наступна:

  • отримання ОЗ від постачальника та відображення додаткових витрат;
  • монтаж та тестування устаткування чи обладнання;
  • введення в експлуатацію.

В цій статті наведено покрокову інструкцію, як відобразити операції введення в експлуатацію ОЗ в програмі «BAS Бухгалтерія».

Попередні дії

Основні засоби, що надійшли від постачальника, частіше за все потребують монтажу, налагодження, тестування, технічного огляду та інших дій, пов’язаних з подальшою експлуатацією. Для реєстрації цих операцій передбачено документ «Передача устаткування в монтаж».

При оформленні даного документа в закладинці «Об’єкт будівництва» слід вказати назву основного засобу, який передається для монтажу. Для накопичення витрат, що будуть включені до складу первісної вартості ОЗ, слід вибрати статтю витрат, на якій воно буде здійснюватись.

За кнопкою «Форма М-15а» можна отримати друковану форму даного документу.

Послуги сторонніх організацій, пов’язані з монтажем устаткування, відображаються документом «Надходження товарів і послуг» з видом операції «Покупка, комісія».

До первісної вартості об’єкта ОЗ також може бути віднесена зарплата, нарахована працівникам підприємства, що були задіяні на роботах по монтажу основних засобів, та інші витрати. Вони будуть оформлятися відповідними документами, але з позначками: «Рахунок витрат» 1522, а «Субконто» – відповідний об’єкт ОЗ.

Бухгалтерські проведення, які сформовано за даним документом, можна переглянути, натиснувши кнопку «Дт/Кт».

Введення в експлуатацію основних засобів

Після відображення в обліку всіх накопичених витрат, пов’язаних з придбанням, монтажем основного засобу, та формування його первісної вартості оформляється документ «Введення в експлуатацію». З цієї дати починається відлік терміну використання основного засобу на підприємстві та нарахування амортизації.

При заповненні даного документа слід звернути увагу на правильне внесення всіх необхідних даних:

  • «Вид операції» – «Об’єкти будівництва». Не «Устаткування», а саме «Об’єкти будівництва», бо на ньому накопичені всі витрати, що сформували первісну вартість основного засобу»;
  • «Об’єкт будівництва» – це той основний засіб, який вводиться в експлуатацію;
  • «Підрозділ» –потрібно вказати, де буде використовуватися даний ОЗ;
  • «Рахунок інвестицій» заповнюється автоматично, коли обирається вид операції «Об’єкти будівництва»

Табличну частину документа можна заповнити за допомогою кнопки «Додати» або скористатися можливістю підбору.

Після заповнення табличної частини слід ще раз повернутися до верхньої частини документа та розрахувати первісну вартість основного засобу, який вводиться в експлуатацію, для чого слід натиснути кнопку «Розрахувати суми»

Але проводити та закривати документ ще зарано: досі залишаються незаповненими дані, які будуть використані для обліку ОЗ в експлуатації. Це «Облікові дані», «Додатково» та «Комісія»

Внесення облікових даних по ОЗ

Закладка «Облікові дані» містить інформацію про основні параметри бухгалтерського та податкового обліку основних засобів.

Це дані про матеріально-відповідальну особу, рахунки, які будуть використовуватися для обліку даного ОЗ, нарахування амортизації та дооцінок, відомості про способи нарахування амортизації та відображення її в обліку, а також про ліквідаційну вартість та термін корисного використання.

Закладки «Додатково» та «Комісія» потрібні для заповнення типової форми ОЗ-1, яку можна сформувати та роздрукувати за допомогою спеціальної кнопки «Форма ОЗ-1».

Документ «Введення в експлуатацію» формує бухгалтерські проведення.

Аналіз даних

Якщо всі операції виконані вірно, залишків на рахунках 1521 та 1522 не буде, а на рахунках 10 класу відобразиться основний засіб за первісною вартістю.

Для такої перевірки використовують спеціальну обробку «Оборотно-сальдова відомість за рахунком», яка знаходиться в розділі «Звіти».




І тільки після такої перевірки можна бути спокійними, що всі операції із введення основних засобів в експлуатацію виконані правильно.

Ще більше інформації про облік основних засобів та секрети роботи в програмі BAS Бухгалтерія отримаєте на нашому курсі «Використання прикладного рішення BAS Бухгалтерія». Інформативні відеоуроки, практична робота в онлайн-версії програми, постійний супровід викладача та велика бібліотека з корисними матеріалами. Переходьте за посиланням, вивчайте інформацію та записуйтеся на курс!

Висновок

Оформлення документа «Введення в експлуатацію основних засобів» свідчить про перетворення капітальних інвестицій (рахунок 15) в ОЗ. Саме з цього моменту на підприємстві починається облік основних засобів.

*/

Ваша заявка прийнята!

Наш менеджер зв'яжеться з вами,
а поки ми пропонуємо дізнатися про важливі моменти роботи в BAS Бухгалтерія КОРП.