У діяльності кожного підприємства виникає необхідність використання товарно-матеріальних цінностей для організації виробничої діяльності, забезпечення роботи різних підрозділів підприємства, на капітальні інвестиції і т.д.
Як оформити списання ТМЦ в BAS Бухгалтерія?
Найчастіше ці операції в BAS Бухгалтерія оформляють за допомогою документа "Вимога-накладна". Доступ до документа через розділ "Виробництво" підрозділ "Випуск продукції". Він може бути створений як самостійний документ, так і на підставі одного з документів:
- "Надходження товарів і послуг"
- "Звіт виробництва за зміну"
- "Акт про надання виробничих послуг"
- "Реалізація послуг з переробки"
Склад, з якого йдуть матеріали необхідно вказати при створенні нового документа. Таблична частина документа складається з трьох закладок:
Закладка “Матеріали”
Інформація про використані матеріали заповнюється у відповідних полях: номенклатура, одиниці виміру, кількість, рахунок обліку і податкове призначення по ПДВ. Номенклатуру можна додати або підібрати з довідника.
Закладка “Рахунок витрат”
Залежно від цілей використання ТМЦ заповнюємо відомості про бухгалтерський рахунку для відображення витрат і аналітику:
Вид табличної частини документ може бути змінений. Для цього необхідно зробити позначку в клітинці "Рахунки обліку витрат в таблиці". На малюнку нижче показано вид документа при таких налаштуваннях:
Саме ці закладки повинні бути заповнені при відпустці власних матеріалів у виробництво, при використанні їх у господарській діяльності, а також на капітальні інвестиції.
Якщо мова йде про використання давальницької сировини, тоді заповнюємо третю закладку.
Закладка “Матеріали замовника”
Крім найменування та кількості номенклатури, в табличній частині вкажіть позабалансові бухгалтерські рахунки обліку отриманої сировини: 0221 "Матеріали на складі" і 0222 "Матеріали, передані в виробництво".
При списанні товарно-матеріальних цінностей на витрати, пов'язаних з невиробничими потребами, зазвичай використовують документ "Списання товарів", про який розказано в статті Списання та повернення матеріалів в BAS Бухгалтерія.
Як заповнити документ "Списання товарів" в BAS Бухгалтерія?
Зупинимося на основних моментах заповнення документа. У заголовку документа необхідно вибрати вид операції та вказати склад, з якого йде відпуск запасів. Якщо мова йде про списання ТМЦ за результатами інвентаризації, вкажіть, на підставі якого саме документа буде оформлено списання. Інакше залиште поле "Інвентаризація" не заповненим.
На закладці "Товари" заповніть відомості в полях табличній форми: найменування, одиниці виміру, кількість, рахунок обліку і податкове призначення (ПДВ).
Відповідно до мети використання запасів на закладці "Рахунки" виберіть бухгалтерський рахунок відображення витрат при списанні ТМЦ і статтю витрат.
Вкажіть склад комісії зі списання на однойменній закладці.
Заповнений документ проведіть.
Вибір документа для списання ТМЦ визначається користувачем в кожній конкретній ситуації. Сподіваємося, що ця стаття допоможе вам правильно їх заповнити.