BAS ЗУП (Зарплата та Управління Персоналом) – це комплексне рішення, призначене для автоматизації обліку персоналу, розрахунку заробітної плати та
виконання інших кадрових функцій. Воно об'єднує всі необхідні функції управління персоналом в єдиному продукті та дозволяє адаптувати систему під потреби конкретного
підприємства.
Конфігурація BAS ЗУП має зрозумілий інтерфейс, який спрощує роботу з програмою, забезпечує безпечне зберігання даних і безперебійну роботу та регулярно оновлюється з урахуванням
змін в законодавстві.
Давайте розглянемо детальніше можливості та особливості цієї конфігурації в редакції 3.0. Для зручності використання користувачами програма розподілена розділи.
Головне
В цьому розділі розташовано блок початкового заповнення даних перед початком роботи з програмою, помічники з завантаженя даних з конфігурацій ЗУП для України, ред. 2.1. та УТП.
Також розділ містить блок сервісу, за допомогою якого є можливість звернення в технічну підтримку BAS.
Кадри
Розділ меню Кадри є центральним пунктом для всіх операцій, пов'язаних з управлінням персоналом. Тут зберігається вся інформація про співробітників, їх трудову
діяльність, відпустки, а також виконуються різноманітні кадрові процедури.
В розділі є Робоче місце кадрової служби, де розташовані всі документи роботи з співробітниками. Також є окремий блок роботи з певним
Співробітником, девідображається інформація про особисті дані, є можливість оформити документи кадрового обліку та розрахунку оплати праці. Також реалізована
можливість оформлення цивільно-правових відносин з підрядниками і авторами (договір на виконання робіт або надання послуг, договір авторського замовлення).
Нарешті, в програмі є можливість реєструвати інші виплати стороннім особам тільки з метою обліку ПДФО і внесків та відображенням тільки у об'єднаній звітності:
виплати колишнім співробітникам;
інші доходи (оренда тощо);
дивіденди.
Ці види доходів не представлені в списку нарахувань. Вони не включаються у відомості на виплату, не показуються у звітах по зарплаті.
Цей функціонал програми дуже зручний для використання, спрощує та прискорює роботу кадрового робітника з великою кількістю співробітників.
Основні функціональні блоки розділу Кадри:з>
Співробітники – довідник співробітників містить детальну інформацію про кожного працівника (ПІБ, посада, підрозділ, контактні дані, документи
тощо).
Реалізовано можливість із довідника здійснювати кадровий рух, а саме реєстрацію всіх кадрових подій (прийом на роботу, звільнення, переведення, відпустки, лікарняні, відрядження
та інші відхилення від нормального робочого графіку).
Є можливість формування друкованих форм.
Штатний розклад – в програмі сформований у вигляді набору певних посад у певному підрозділі.
Довідник Посади містить інформацію про всі посади, що існують на підприємстві, а довідник Підрозділи відображає організаційну структуру
підприємства (відділи, департаменти тощо).
Лікарняні листи – документ, призначений для реєстрації факту відсутності працівника на робочому та наявності у нього листка непрацездатності. Також
документ дозволяє розрахувати і нарахувати доплату до повного середнього заробітку за дні непрацездатності.
Відпустки – в програмі реалізовано планування відпусток співробітників, через Графіки відпусток, а також автоматичний розрахунок
тривалості відпусток та їх компенсацій за необхідності. Здійснення автоматичного розрахунку оплати відпусток відбувається з урахуванням вимог законодавства України.
Звіти по кадрах – є великою переваю використання розділу Кадри в BAS ЗУП. Велика кількість звітів по кадрах, завдяки яким є можливість
швидко та точно здійснити аналіз кадрового складу підприємства, зформувати звітність з кадрових питань, Особові картки співробітників, перевірити стаж ПФУ співробітників тощо.
Зарплата
В розділі меню Зарплата відбувається безпосередньо розрахунок заробітної плати співробітників за різними системами оплати праці, нарахування інших доходів
стороннім особам тощо.
Також розділ міститьОбробку Розрахунки і виплати. Це робоче місцеспрощує роботу фіналізації процесу обчислення заробітної плати та її виплати співробітникам.
Основними операціями, які реалізовані в розділі є:
автоматичний розрахунок заробітної плати за різними системами оплати праці, індексації заробітної плати;
автоматичний розрахунок лікарняних листків, відпусток та ії компенсацій, відряджень, премій, простоїв згідно з діючим законодавством України;
розрахунок утримань податку на доходи фізичних осіб, військового збору і нарахувань єдиного соціального внеску та інших податків;
формування платіжних відомостей для виплати заробітної плати співробітникам та інших нарахувань;
формування звітів для податкових органів та органів статистики;
отримання аналітичної інформації про витрати на оплату праці.
Основні функціональні блоки розділу Зарплата:
Нарахування зарплати – реалізовано через документ Нарахування зарплати та внесків. Це основний документ, в якому здійснюється розрахунок
заробітної плати за певний період.
В документі передбачено декілька закладок, на яких розраховуються:
нарахування, належні штатним співробітникам за поточний місяць, а також донарахування або перерахунки за попередні місяці;
оплата за договорами цивільно-правового характеру;
соціальні відпустки по догляду за дітьми;
утримання з зарплати за виконавчими листами, профспілкові внески тощо;
податок на доходи фізичних осіб (ПДФО);
утримання в рахунок погашення позик співробітникам;
страхові внески (ЄСВ).
Облік часу – містить документи для обліку робочого часу – табель, індивідуальні графіки, документи для реєстрації роботи у вихідні та свята, а
також понаднормово.
Утримання – для реєстрації та здійснення необхідних утримань з працівників, таких як аліменти, позики, профсоюзні внески та інше за виконавчими листами.
Звітність, довідки – формуються регламентовані звіти для подання до податкових органів, органів статистики. А також формуються довідки про доходи для
надання за запитом співробітникам.
Бухоблік – блок розділу містить документи для реєстрації розподілу планових нарахувань співробітника за різними статтями фінансування і способом
відображення в зазначеному місяці. Частки розподілу враховуються при відображенні заробітку за статтями обліку в документі Нарахування зарплати та внесків.
Блок містить обов'язковий для заповнення фінальний документ Відображення зарплати в бухгалтерському обліку, щопризначений для відображення витрат на оплату праці
у фінансовому обліку та формує проведення в регламентованому обліку. Може заповнюватися за нарахуваннями при використанні підсистеми розрахунку зарплати, вручну або автоматично
(в т. ч. при завантаженні з інших конфігурацій).
Виплати
Використовується для виплати нарахованої заробітної плати через банк або касу підприємства. В програмі реалізована виплата нарахувань через Зарплатний проект.
Податки та внески
Цей розділ містить обов'язкові документи по обліку ПДФО:
заява на застосування пільги з ПДФО;
документ для перерахунку ПДФО;
заяви про скасування пільг ПДФО;
операції обліку ПДФО.
Є можливість формування їх друкованих форм. Це сприяє підвищенню точності даних та зменшує кількість помилок при веденні кадрового обліку.
Користувачі застосовують цей розділ меню за необхідності формування звітності з обліку податків та зборів, використовуючи Звіти по податках.
Налаштування і довідники
У програмі передбачена можливість реєстрації сум за широким спектром видів нарахувань, а також реєстрації виплат доходів для різноманітних цілей, різних графіків роботи
співробітників, обліку видів стажу, категорій застрахованих осіб тощо.
Конфігурація містить багато вже існуючих видів нарахувань:
погодинна і відрядна оплата праці;
премії;
винагороди;
стимулюючі виплати;
доплати;
надбавки;
компенсації;
натуральні доходи тощо.
Нарахування з цього списку призначені не тільки для реєстрації сум, вони також використовуються для реєстрації відпрацьованого і невідпрацьованого часу співробітниками.
Програма має гнучкість налаштувань, що дозволяє адаптувати систему під потреби конкретного підприємства.
НДІ та адміністрування
Цій розділ меню має функціональні можливості, які застосовується для:
налаштування управління доступом до бази;
повнотекстового пошуку;
встановлення бізнес-процесів, задач та нотаток користувачів;
роботи з файлами та поштовими повідомленнями;
доналаштувань друкованих форм, додаткових звіти і обробок;
групової зміни об'єктів та вилучення відмічених об'єктів;
встановлення заборони редагування реквізитів об'єктів та дати заборони зміни даних;
налаштування та введення контактної інформації;
розсилки звітів;
резервного копіювання інформаційної бази.
Розглянувши можливості та особливості конфігурації BAS ЗУП редакції 3.0, можемо зробити висновок: BAS ЗУП – це потужний
інструмент для автоматизації кадрового обліку та розрахунку заробітної плати. Використання цієї системи дозволяє підвищити ефективність роботи кадрової служби, зменшити кількість
помилок та отримати точну і достовірну інформацію про персонал.<
Діючий бухгалтер зі стажем більше 20 років та досвідом роботи на всіх дільницях обліку. Працювала на посадах головного бухгалтера та бухгалтера-експерта з консультування в програмі обліку.
Підпишіться на наш Telegram
та безкоштовно отримайте повний доступ до всіх матеріалів блогу
Для цього перейдіть по кнопці нижче і в телеграмі натисніть /start