Модернізація основних засобів — це не просто технічне вдосконалення обладнання чи будівель, а стратегічна інвестиція у розвиток бізнесу. Але що робити, якщо ви працюєте в
BAS Малий бізнес, де немає повноцінного інструменту для цього процесу? Звісно, можна знайти рішення. Ми підготували покрокову інструкцію, яка допоможе правильно відобразити в
обліку дообладнання, реконструкцію та інші поліпшення основних засобів, навіть попри обмежений функціонал програми.
Тож, у програмі BAS Малий бізнес не реалізований повноцінний механізм модернізації основних засобів, як це зроблено, наприклад, в конфігураціях BAS Бухгалтерія ПРОФ та BAS
Бухгалтерія КОРП. Однак, якщо підприємство здійснює дообладнання, реконструкцію або інші поліпшення основних засобів (ОЗ), їх можна умовно врахувати, застосувавши наступну
послідовність:
Створити документ «Прибуткова накладна» для нових складових (деталей, модулів тощо).
У картці номенклатури для таких запчастин задати:
Рахунок обліку запасів: 20 (Сировина та матеріали) або 15 (Вкладення у необоротні активи)
Рахунок обліку витрат: 23.1 — наприклад, «Затрати на основні засоби»
Тип рахунку: Незавершене виробництво Рахунок закриття: Необоротні активи
Спосіб розподілу: Не розподіляти
Попередньо шляхом копіювання рахунку 95 Інші витрати створити новий рахунок 95.1 Модернізація основних засобів (назва на ваш розсуд).
Тип рахунку: Інші витрати (які розподіляються на фінансовий результат)
Спосіб розподілу: Прямий розподіл
Списати використані складові через документ «Списання».
В рядку Кореспонденція обов’язково вибрати новостворений рахунок 95.1 Модернізація основних засобів.
Змінити вартість основного засобу, відобразивши нову суму з урахуванням модернізації — через документ «Зміна параметрів».
Вказати:
майно, що модернізується;
термін корисного використання, якщо потрібно (при виборі ОЗ автоматично заповнюються згідно з карткою ОЗ);
ставимо, якщо потрібно, прапор Нараховувати амортизацію з поточного місяця;
вартість до зміни та вартість після модернізації (другий показник розраховуємо самостійно);
рахунок обліку витрат, якщо потрібно (при виборі ОЗ автоматично заповнюються згідно з карткою ОЗ);
рахунок переоцінки, якщо потрібно (при виборі ОЗ автоматично заповнюються згідно з карткою ОЗ).
Такий облік модернізації в BAS Малий бізнес – радше вимушений обхід, ніж ідеальне рішення. Він дозволяє зафіксувати зміни у вартості ОЗ, але має свої бухгалтерські
«підводні камені»: спотворення фінансового результату та подвійне відображення витрат і доходів. Тому важливо розуміти ці нюанси та враховувати їх при аналізі
звітності.
Якщо для вас модернізація та інші операції з основними засобами – звична практика, варто розглянути оновлення до версій BAS з розширеним функціоналом, щоб облік був не
тільки правильним, а й максимально зручним. Наприклад, BAS Бухгалтерія ПРОФ чи BAS Бухгалтерія КОРП, де процес модернізації реалізований повноцінно та без спрощень.
А от у випадку разового дообладнання можна скористатися описаним вище способом, але пам’ятайте про його вплив на звітність. І важливо: правильно налаштований функціонал
програми — це не лише зручність роботи, а й впевненість у тому, що фінансові показники відображають реальну картину.
Вікторія Пелешко
Аналітик з практичним досвідом у сфері бухгалтерського обліку, зокрема у веденні обліку ФОП та роботі на підприємствах аграрного сектору. Наразі поглиблює свою експертизу за спеціальністю «Облік і оподаткування». Впевнено орієнтується у вимогах сучасного обліку.
Підпишіться на наш Telegram
та безкоштовно отримайте повний доступ до всіх матеріалів блогу
Для цього перейдіть по кнопці нижче і в телеграмі натисніть /start