Акт звірки взаєморозрахунків" ― це спеціальний документ, який складається для проведення звірки за розрахунками організації з контрагентами протягом зазначеного терміну.
Цей документ вкрай важливий в таких випадках:
- коли продавець надає відстрочку платежу;
- коли послуги надаються регулярно;
- якщо продавець пропонує широкий ряд асортименту;
- при високій вартості товарів або послуг;
- при укладанні великої кількості договорів і додаткових угод.
Залежно від цілей звірки акт може бути сформований за всіма договорами з контрагентом або по окремо обраному договором.
Чинне законодавство дозволяє організаціям самостійно розробляти зразок даного документа і не встановлює обов'язкової форми, хоча є деякі вимоги.
Основні вимоги до акту звірки взаєморозрахунків
Акт повинен складатися в 2-х примірниках (для підприємства і контрагента), підписується головним бухгалтером або керівником організації і візується печаткою в разі її використання.
Для того, щоб була можливість контролювати підписання акту звірки, необхідно вказувати термін, протягом якого документ повертається на підприємство, і термін, коли покупець зобов'язується сплатити борг. Пункт про терміни попередньо вноситься і в договір з контрагентом.
Акт звірки взаєморозрахунків має трирічний термін позовної давності. Якщо боржник підписує протягом цього часу акт, він зобов'язується сплатити свій борг.
Скачати приклад акту звірки взаєморозрахунків в MS Excel (11,5 кб)
Зверніть увагу, рекомендується, щоб акт звірки взаєморозрахунків підписувався тільки головним бухгалтером, інакше, у разі виникнення судових спорів, документ, підписаний іншим працівником бухгалтерії, не може вважатися дійсним.
Як сформувати акт звірки взаєморозрахунків в BAS?
Документ "Акт звірки взаєморозрахунків" знаходиться одночасно в двох розділах меню: "Купівля" і "Продаж". Розглянемо порядок його заповнення.
Вкладка "За даними організації" заповнюється автоматично за допомогою кнопки "Заповнити" - "Заповнити за даними бухгалтерського обліку". У документ будуть автоматично внесені документи, дати та суми операцій.
Інформація на вкладку «За даними контрагента» буде внесена після повернення заповненої і підписаної контрагентом документа.
На вкладці «Рахунки обліку розрахунків» є можливість зробити вибір одного або декількох бухгалтерських рахунків, за якими необхідно провести звірку:
Заповнення вкладки «Додатково» необхідно для друкованої форми документа:
Друковану форму заповненого акту можна подивитися за допомогою кнопки "Акт звірки". Він буде виглядати наступним чином:
Варто звернути увагу на прапорець "Звірка узгоджена". Якщо він стоїть, це означає, що між організацією і контрагентом досягнуто домовленостей щодо стану взаєморозрахунків, акт підписаний з обох сторін, і змінити його в програмі вже не можна.
Застосування акту звірки не є обов'язковим, але багато бухгалтерів визнають його необхідність і активно використовують в роботі підприємств.
Щоб дізнатися докладніше про формування акту звірки взаєморозрахунків і інвентаризації, дивіться відео за посиланням.