Багато бухгалтерів, які працюють у BAS, щодня мають справу з банківськими виписками. Щоб не витрачати час на ручне введення, зручно використовувати спеціальну обробку, створену
програмістами компанії «Актив-Софт», яка дозволяє швидко завантажувати файли виписки з банку безпосередньо у програму. У цій статті ми розглянемо процес її
встановлення та використання.
Матеріал допоможе вам крок за кроком налаштувати функціонал та ефективно застосовувати його у щоденній роботі.
Як встановити обробку
Перейдіть у розділ Адміністрування — Додаткові форми та обробки.
Натисніть кнопку Додати з файлу, з’явиться стандартне Попередження безпеки, погоджуємося та натискаємо кнопку Продовжити, виберіть файл обробки, наданий програмістом і
розміщений на вашому ПК.
Вкажіть, яким користувачам потрібно використовувати обробку (можна надати доступ одному чи декільком бухгалтерам (користувачам)).
Вкажіть розміщення обробки, тобто розділ, у якому вона буде доступна – зазвичай це «Банк і каса».
Збережіть зміни, натиснувши кнопку Записати і закрити.
Тепер обробка відображатиметься у розділі Банк і каса — Сервіс — Додаткові обробки.
Після встановлення обробки потрібно налаштувати обмін даними з системою «Клієнт-банк». Для цього натискаємо кнопку Виконати.
Відкриється вікно налаштувань обміну. На кожній вкладці потрібно заповнити відповідні налаштування.
Організація — вибираємо нашу організацію та банківський рахунок.
На вкладці Контрагент має бути відмічена позначка Автоматично створювати контрагентів.
Вкладка Імпорт має бути заповнена як показано нижче.
На вкладці Експорт за замовчуванням Ставка ПДВ буде вибрана 20% та відмічено позначкою Формувати коротке найменування організації.
Наступна вкладка — Документи. В ній ми обов’язково прописуємо рахунки розрахунків, авансів (якщо застосовуються) та рахунок обліку грошових коштів.
На вкладці Системні вибираємо папку з обробкою, яку отримали від програміста.
Важливо правильно вказати каталог (папку) обробки обміну, інакше вона не буде працювати.
Остання вкладка — Формати. Тут належить вказати налаштування для форматів обміну.
МФО заповнюється автоматично.
У колонці Ім’я формату прописуємо назву банку латиницею.
У колонці Ім’я файлу формату обробки обираємо файл з папки з обробкою, наданою програмістом. Зазвичай назва файлу відповідає назві банку.
Як користуватися обробкою
Відкрийте розділ, в якому ви попередньо надали доступ до обробки. У нашому випадку це розділ Банк і каса — Сервіс — Додаткові обробки. Відкриється вікно Додаткові
обробки, вибираємо обробку «Клієнт-банк», натискаємо кнопку Виконати.
У вікні обробки вкажіть потрібну організацію, а також відповідний рахунок (вибраний рахунок має відповідати рахунку, зао яким завантажена виписка).
У рядку Ім’я файлу експорту оберіть файл виписку, яку попередньо треба завантажити з банку (зверніть увагу на те, що тип файлу збереженої виписки, тобто розширення, має
відповідати вибраному значенню у рядку Тип файлу імпорту. Якщо в рядку вказано розширення DBF, виписку завантажуєте у цьому форматі).
Вкажіть дату виписки.
Обробкою передбачено завантаження документів по одному дню. Тобто, виписка може бути за певний період, наприклад, тиждень, її ми вибираємо у рядку Ім’я файлу експорту.
Потім змінюємо тільки дату виписки (07.08, 08.08, 09.08 і т.д.), а сам файл залишається незмінним.
Після вибору дати натискаємо кнопку Імпорт виписки. Програма покаже завантажені операції:
зелений колір — документи ще не створені у програмі;
сірий колір — документи вже сформовані.
З переліку операцій, який з’явиться у табличній частині, проставляємо позначку навпроти документів, за якими потрібно формувати документи у програмі. Натискайте кнопку
Сформувати виписки і програма автоматично створить документи Списання з банківського рахунку та Надходження на банківський рахунок.
Після завантаження перейдіть у розділ Банк і каса — Банківські виписки. Там ви побачите сформовані, але ще не проведені документи.
Перед проведенням потрібно перевірити правильність заповнення виду операції, оскільки під час створення автоматично заповнюються лише два види операцій — Оплата
постачальнику та Оплата від покупця.
Якщо операція інша, наприклад, ви сплачуєте податки з зарплати, у рядку Вид операції потрібно вибрати саме Перерахування податків/внесків з заробітної плати.
Після того, як вибрано відповідний вид операції, треба дозаповнити дані у документі. Наприклад, у разі перерахування податків, треба ще вказати рахунок та додати правильну
Відомість в банк.
Після перевірки та дозаповнення, якщо потрібно, документ можна проводити.
Обробка «Клієнт-банк» у BAS — це зручний інструмент, який економить час і зменшує ризик помилок при введенні банківських документів.
Якщо у вас виникнуть труднощі з установкою чи налаштуванням, звертайтеся до наших консультантів, ми допоможемо підключити модуль та пояснимо поетапно, як ним користуватися.
Коли ж ви тільки вибираєте програму для автоматизації обліку чи бажаєте вибрати варіант з більш розширеним функціоналом, тисніть на кнопку.
Наші спеціалісти нададуть професійну консультацію та допоможуть підібрати програму, що максимально відповідатиме вашим запитам.
Вікторія Пелешко
Аналітик з практичним досвідом у сфері бухгалтерського обліку, зокрема у веденні обліку ФОП та роботі на підприємствах аграрного сектору. Наразі поглиблює свою експертизу за спеціальністю «Облік і оподаткування». Впевнено орієнтується у вимогах сучасного обліку.
Підпишіться на наш Telegram
та безкоштовно отримайте повний доступ до всіх матеріалів блогу
Для цього перейдіть по кнопці нижче і в телеграмі натисніть /start