спілка автоматизаторів бізнесу оренда програм автоматизації

+38(093) 170-70-00 

sale@aktiv.ua

Як оформити повернення товару від покупця в 1С:Підприємство?

(оновлено 21.05.2021)

*придумайте пароль, который будете использовать для входа

У будь-якому магазині трапляється, що покупцеві не підійшов товар. В такому випадку покупець має право повернути товар і отримати назад плату протягом чотирнадцяти днів. У цій статті ми поетапно розглянемо операції з повернення товарів від покупця в 1С:Підприємство для конфігурацій «Управління торговим підприємством для України» і «Управління виробничим підприємством для України».

1. Відвантаження товарів в 1С:Підприємство і оплата їх вартості покупцем

Організацією було зроблено відвантаження товару для замовника вартістю 12 000,00 грн., ПДВ - 2 400,00 грн., що оформлено в програмі документом «Реалізація товарів і послуг».

На скріншоті вище перелік проводок, сформованих з реалізації товарів.

Скористаємося кнопкою «Ввести на підставі» в меню документа «Реалізація товарів і послуг» та створимо податкову накладну, яка буде заповнена автоматично. Нижче наведено приклад її заповнення. Результатом проведення документа буде проводка Дт 6432 Кт 6412.

Надходження коштів від покупця оформимо документом «Платіжне надходження вхідне» з видом операції «Оплата від покупця». Доцільно створити платіжний документ введенням на підставі з документа «Реалізація товарів і послуг».

2. Повернення товарів від покупця

При отриманні товару замовник виявив несправність однієї одиниці товару, вартістю 4000,00 грн, і повернув її назад постачальнику.

Ця подія відображаємо в системі за допомогою документа «Повернення товарів від покупця», який зручно створити, скориставшись кнопкою «Ввести на підставі» в меню документа «Реалізація товарів і послуг».

Перевірте заповнення закладки «Рахунки обліку розрахунків». Переконайтеся, що правильно вказано рахунок обліку розрахунків з контрагентом, а також рахунки обліку ПДВ. Приклад їх коректного заповнення на скріншоті нижче.

Після проведення документа сформуються проводки з повернення товару від покупця і коригування податкових зобов'язань з ПДВ.

Після того, як повернення товарів оформлений, необхідно відкоригувати суму ПДВ за допомогою документа «Додаток 2 до податкової накладної». Доцільно створити його введенням на підставі документа «Повернення товарів від покупця».

Після проведення документа відіб'ється коригування суми ПДВ за виданою раніше поданої податкової накладної.

3. Можливі варіанти подальшого розвитку подій

Після оформлення документів «Повернення товарів від покупця» і «Додаток 2 до податкової накладної» в залежності від домовленості між сторонами можливі наступні дії:

  • Повернення оплати покупцеві

    На підставі «Повернення товарів від покупця» оформимо «Платіжне доручення вихідне» з видом операції «Повернення грошових коштів покупцю».

    Після його проведення буде сформована проводка по поверненню грошей покупцеві.

    Аналіз виконаних операцій можна зробити за бухгалтерськими звітами, наприклад, «Оборотно-сальдова відомість по рахунку»:

  • Повторне відвантаження товару покупцеві

    Якщо після повернення некондиційного товару відвантаження відбувається знову, створюється новий документ «Реалізація товарів і послуг».

    В результаті проведення якого будуть створені проводки по формуванню доходу від реалізації товарів з одночасним відображенням собівартості:

    На підставі документа «Реалізація товарів і послуг», яким оформлена повторна відвантаження, постачальником виписується податкова накладна:

    На малюнку нижче ― очікувана проводка після проведення документа:

    Якщо після повернення некондиційного товару відвантаження відбувається знову, створюється новий документ «Реалізація товарів і послуг». У нашому варіанті з повторної відвантаженні товар повернутий покупцем, проте продавець не повернув грошові кошти. При цьому він зробив повторну поставку, яка не була оплачена покупцем. Виникла необхідність зарахувати отримані раніше кошти під першу поставку в якості оплати за повторну відвантаження.

    У конфігурації «Управління торговельним підприємством для України» це можна зробити за допомогою документа «Коригування боргу» з видом операції «Проведення взаємозаліку».

    У полях документа «Дебітор» і «Кредитор» необхідно вказати покупця. Заповнення документа відбувається автоматично з натисканням кнопки «Заповнити» на закладці «Взаєморозрахунки».

    Після проведення документа буде сформована проводка по заліку взаємних заборгованостей постачальника і покупця.

    Проаналізувати результати відображення операцій в бухгалтерському обліку можна в стандартних бухгалтерських звітах, таких, як «Оборотно-сальдова відомість по рахунку», «Картка рахунку» та ін.

    Сподіваємося, що наша стаття допоможе вам розібратися в оформленні повернення товару від покупця і правильно відобразити ці операції в обліку. Якщо залишилися питання, залишайте їх у коментарях.

*/

Ваша заявка прийнята!

Наш менеджер зв'яжеться з вами,
а поки ми пропонуємо дізнатися про важливі моменти роботи в BAS Бухгалтерія КОРП.