В продовження теми про роботу зі стандартними звітами в конфігурації "Бухгалтерія для України" ред.2.0. розглянемо застосування налаштувань "Універсального звіту (по регістрах, документам, довідникам)", доступ до якого реалізований в розділі "Звіти" ― "Стандартні звіти".
За допомогою цього звіту бухгалтер може проаналізувати дані документів, довідників, регістрів, які не відображені в стандартних бухгалтерських звітах, або отримати додаткові необхідні відомості.
Розглянемо формування звіту для кожного з об'єктів в запропонованому списку. У прикладах використовуємо налаштування показників і відбір.
1. Документ
Вибравши документ, зазначимо, які саме документи будуть визначені для аналізу.
Для нашого прикладу зупинимося на документах "Надходження товарів і послуг" з видом операції "Обладнання".
Для цього в поле "Таблиця" виберемо опцію "Обладнання":
За кнопці “Сформувати” звіт буде заповнений. Приклад сформованого звіту наведено на малюнку нижче:
2.Довідник
В універсальному звіті можливе отримання необхідних даних з довідників.
Проаналізуємо записи довідника "Номенклатура". В поле "Таблиця" зупинимося на порожньому полі. При такому виборі в полі буде підставлена перша таблична частина.
Як і будь-який зі стандартних звітів, універсальний звіт можна налаштувати під потреби користувача, скориставшись кнопкою “Показати налаштування”. Целесообразно виконані настройки допоможуть зробити звіт наочним і отримати тільки ті відомості, які потрібні для аналізу в поточний момент.
Налаштуємо звіт наступним чином:
- на закладці "Показники" додамо нове поле "Група" (кнопка “Додати нове поле”);
- на закладці "Відбір" вкажемо, що відбір даних буде виконаний по групі номенклатури "Устаткування щодо встановлення"
Сформуємо звіт по обраній групі. В результаті зроблених налаштувань отримані відомості по обладнанню, які містяться в довіднику "Номенклатура":
3. Регістр накопичення
Одна з можливостей універсального звіту ― це аналіз регістрів
накопичення.
Регістри накопичення можуть бути оборотні. В такому випадку звіт буде сформований за віртуальною таблицею "Обороти".
Крім оборотів регістр накопичення може містити залишки, тоді формування звіту відбувається по залишкам і оборотам. Для прикладу виберемо регістр накопичення "Придбання податковий облік":
Проаналізуємо дані регістра в розрізі ставок ПДВ і з урахуванням окремо виділених сум по поставкам основних засобів. Для цього налаштуємо звіт, додавши додаткові поля "Поставка основних фондів" і "Ставка ПДВ" на закладці "Показники":
Залишимо прапорці тільки в необхідних показниках з урахуванням того, що перевантажений інформацією звіт громіздкий і складний для читання.
Універсальний звіт, наведений на малюнку нижче, містить тільки необхідні відомості з реєстру накопичення "Придбання податковий облік":
4. Регістр відомостей
Прикладом універсального звіту, складеного відповідно до регістру відомостей,
може бути звіт по регістру "Початкові відомості ОЗ (бухгалтерський облік)". Для нього в поле "Таблиця" можна вибрати дані по таким опціям:
- "Зріз перших" ― заповнення таблиці значень, що містить дані найбільш ранніх знайдених записів регістру відомостей;
- "Зріз останніх" (підставляється за умовчанням) ― складання таблиці значень, що містить дані найбільш пізніх знайдених записів регістру відомостей.
Сформуємо звіт, попередньо додавши в налаштуваннях звіту на закладці
"Показники" поле "Основний засіб".
Приклад таблиці отриманих даних наведено на малюнку:
5. Регістр бухгалтерії
Проаналізуємо універсальний звіт, складений за регістром бухгалтерії, зробивши відбір по субрахунку +1521 "Придбання основних засобів".
Налаштуємо звіт наступним чином:
- на закладці "Показники" залишимо прапорці в полях, які потрібні для роботи, і додамо додаткове поле "Рахунок";
- на закладці "Відбір" вкажемо субрахунок 1521 "Придбання основних засобів". Звертаємо увагу, що відбір повинен бути зроблений по субрахунках, інакше звіт буде порожнім.
Після виконаних налаштувань по кнопці "Сформувати" отримаємо універсальний звіт по регістру бухгалтерії у вигляді, який зручний для аналізу і містить всі необхідні дані:
Звертаємо увагу, що для регістрів, крім віртуальних таблиць, можна вибирати і пусте поле "Таблиця" ― це буде сама таблиця регістру.
Показання в прикладах налаштування обрані тільки для демонстрації зміни звіту і не є вичерпними. Користувачами програми можуть бути застосовані будь-які доступні налаштування звіту для зручності читання і аналізу інформації. На додаток до статті застосування різних налаштувань для заповнення стандартних звітів в конфігурації "1С: Підприємство 8. Бухгалтерія для України" можна подивитись у відеоуроці Налаштування форм і звітів.