У цій статті будуть розглянуті документи BAS:Підприємства розділу «Склад» підрозділу «Інвентаризація» конфігурації «Бухгалтерія для України (ред.2.0)», а саме «Оприбуткування товарів», «Списання товарів» і «Інвентаризація товарів на складі».
Документ «Інвентаризація товарів на складі» в BAS
Почнемо вивчення цієї групи складських документів з «Інвентаризації товарів на складі». Незважаючи на те, що цей документ не формує ніяких проводок в бухгалтерському обліку, він є вкрай важливим для актуалізації обліку товарів в складах типу «Оптовий», «Роздрібний» (автоматизована торгова точка) і неавтоматизована торгова точка. Для останнього інвентаризація проводиться в роздрібних цінах.
Для оформлення документа необхідно вказати склад і заповнити його по залишках на складі. Облікова і фактична кількість будуть внесені автоматично. Дані з обліку: «Облікова кількість» і «Облікова сума» ― не підлягають ручному коригуванню. Вони відображені в інформаційній базі по первинним документам. А фактичні залишки товарів повинні бути виправлені вручну за результатами інвентаризації. Тоді в стовпці «Відхилення» видно розбіжності зі знаком «-» в разі нестачі запасів на складі і зі знаком «+» в разі виявлення надлишків. Вручну може бути внесена фактична сума певної позиції товарів для розрахунку ціни. Або, навпаки, заповнена фактична ціна для розрахунку сумарної вартості товарів за їх кількістю.
За кнопкою «Друк» документа доступні дві друковані форми:
- «Інвентаризаційний опис» (типова форма М-21);
- «Акт інвентаризації товарів на складі».
На підставі «Інвентаризації» можна створити три документа:
- «Звіт про роздрібні продажі» (див. статтю)
- «Списання товарів»
- «Оприбуткування товарів»
Списання товару в BAS
При виявлену недостачу закладку «Товари» документа «Списання товарів» заповнюємо по інвентаризації (опція доступна по кнопці «Заповнити»). Необхідно внести відомості на закладці «Рахунки»::
Рахунок обліку:947 «Нестачі і втрати від псування цінностей»
Статті витрат: вибрати або створити самостійно статтю в однойменному довіднику.
Склад комісії з проведення інвентаризації вибираємо на закладці «Комісія».
Документ слід провести і роздрукувати «Акт списання товарів».
Для списання тари, що повертається, як і для списання товарів, вид операції в документі повинен бути «Товари, продукція». При списанні обладнання необхідно вказати вид операції «Обладнання».
«Списання товарів» може бути створений як самостійний документ без проведення інвентаризації. Його часто використовують підприємства при списанні ТМЦ на невиробничі потреби. У такому випадку вся інформація в документ вноситься вручну, і заповнюються відповідний бухгалтерський рахунок і стаття витрат на закладці «Рахунки».
Оприбуткування товарів в BAS
Надлишки товарів, виявлених в інвентаризацію, оформляються документом
«Оприбуткування товарів». Закладки «Товари» і «Комісія» заповнюються так само, як і в документі «Списання товарів». На закладці «Рахунки» записуємо такі дані:
Рахунок доходів: 719 «Інші доходи від операційної діяльності».
Статті доходів: вибираємо або створюємо запис вручну в однойменному довіднику.
Документ може бути створений незалежно від проведення інвентаризації для оприбуткування товарів. Тоді номенклатура на закладці «Товари» додається вручну або підбором з довідника. Для відображення в обліку документ проводимо.
За посиланням ви можете продивитись відеоурок до цієї статті.