На сьогоднішній день, для ефективного робочого процесу компанії та організації використовують безліч різноманітних за призначенням комп'ютерних програм. З їх допомогою підприємство може в повній мірі реалізувати поставлені перед співробітниками завдання і досягти поставлених цілей. Відображення витрат на покупку програмних продуктів - одна з поширених бухгалтерських завдань. Розглянемо ключові моменти щодо того, як правильно оприбуткувати програму 1С:Підприємство Бухгалтерія 8.
Оприбуткування програми 1С:Підприємство покроково
Щоб почати оприбуткувати 1С:Підприємство Бухгалтерія 8, виконайте наступні дії:
- Перейдіть в "Довідники ― Необоротние активи ― Нематеріальні активи", натисніть "Додати". Перед вами відкриється вікно, в яке ви вписуєте назву нематеріального активу (в нашому випадку, це програма 1С:Підприємство Бухгалтерія 8).
- Заповніть податкові призначення з довідника "Податкові призначення активів і витрат". Якщо є така необхідність, то заповніть та інші відомості. Далі натисніть "Записати ― Ок".
Для подальшого відображення операцій з надходження НМА вам слід виконати наступне:
- Створіть новий документ по кнопці "Додати".
- Заповніть дату, поле "Організація", виберіть контрагента з довідника "Контрагенти".
- Поле "Договір" заповниться в автоматичному режимі після того, як вами буде вибрано контрагента.
- Переходимо на вкладку "Нематеріальні активи" створіть нову сходинку за допомогою кнопки "Додати". Перейдіть в довідник "Нематеріальні активи" і виберіть потрібний вам об'єкт. Автоматично буде проставлена відмітка про поставку основних фондів.
- За кнопці "Підбір" відкрийте довідник "Нематеріальні активи" і виберіть потрібний об'єкт. Він переноситься в табличну частину документа.
- Проставляємо суму. Автоматично буде заповнений рахунок +1541 (Придбання нематеріальних активів). Колонка "Податкове призначення" також буде заповнена автоматично.
- Переходимо на вкладку "Додатково" і додайте номер і дату, які вказані в накладній від постачальника. Можете вибрати підрозділ, для якого купувалася програма (виберіть потрібну позицію в довіднику "Підрозділи").
- Натисніть "Ок" і здійсніть проводку документа.
Оприбуткування оновлень для програми 1С:Підприємство
Практично всі комп'ютерні програми для коректної роботи вимагають вчасно встановлювати оновлення, а пов'язані з бухгалтерським і податковим облік потребують ще й у супроводі. Цей процес також дуже важливий для ведення коректного бухгалтерського обліку. Давайте розберемося куди слід віднести витрати на поновлення програми.
Оновлення програми 1С:Підприємство бухгалтерія та оплата супроводу відноситься до витрат майбутніх періодів. Такі витрати відносяться до рахунку 39 (Витрати майбутніх періодів). За дебетом рахунка відображається накопичення таких витрат; по кредиту - списання.
Облік цих витрат ведеться в довіднику "Витрати майбутніх періодів". В цьому довіднику зберігається вся необхідна інформація:
- дати періоду списання і метод розподілу витрат (за кількістю днів у місяці або рівними частинами щомісяця);
дати періоду списання і метод розподілу витрат (за кількістю днів у місяці або рівними частинами щомісяця);
- рахунок витрат і податкове призначення.
Накопичення витрат майбутніх періодів відображається точно також як і поточних періодів. Єдина відмінність ― рахунок витрат вказується 39-й.
Щоб відобразити послуги супроводу та оновлення, перейдіть в "Інше ― Послуги ― Надходження товарів і послуг". Щоб списати витрати майбутніх періодів, вам необхідно провести документ "Закриття місяця" з регламентної операцією "Списання витрат майбутніх періодів".
Під час проводки док-та "Закриття місяця" списання частини витрат буде відображено так, як це було зазначено в довіднику "Витрати майбутніх періодів". Таким же чином буде відображатися рух по регістру відомостей "Розрахунок списання витрат майбутніх періодів".
За допомогою спеціального звіту "Довідка-розрахунок" Списання витрат майбутніх періодів "ви зможете проаналізувати всі дані про накопичених і списаних доходи майбутніх періодів.