Ця стаття присвячена операціям з нарахування і виплати заробітної плати в 1C:Підприємство
Як нарахувати аванс в 1С:Підприємство?
Почнемо розгляд з нарахування авансу за першу половину місяця. Перш за все, створимо документ "Нарахування зарплати" з відміткою в осередку "Попередній розрахунок". Виберіть місяць нарахувань і при необхідності підрозділ.
Для автоматичного розрахунку натисніть кнопку "Заповнити" і "Перерахувати". Сума авансу буде розрахована, виходячи з фактично відпрацьованих днів в першій половині місяця. Звертайте увагу на дату документа, так як кількість відпрацьованих днів буде розраховано з початку періоду до дати створення документа.
Проведіть документ. Згідно з цим документом не будуть сформовані бухгалтерські проводки, так як він є попереднім розрахунком. Однак отримані суми будуть використані для перерахування податків і виплати співробітникам.
Перейдемо до цих операцій
У підрозділі "Виплата зарплати" створимо документ "Відомість в банк" або "Відомість в касу" в залежності від способу розрахунку з працівниками: в безготівковій формі або готівкою. Заповнимо поля документа. В поле "Виплачувати" виберіть вид виплати "Аванс (за попереднім розрахунком)". Вкажіть підрозділ, якщо мова йде про виплату авансу окремому підрозділу, інакше залиште поле "Підрозділ" незаповненим. Це стосується і поля "Зарплатний проект". Заповніть його в разі, коли виплата працівникам буде здійснена по одному конкретному договору з банком (зарплатним проектом), інакше залиште його порожнім. Відзначте місяць виплати у відповідному полі.
Після цього натисніть по черзі кнопки "Заповнити", "Розрахувати". У документі будуть розраховані суми ПДФО, військового збору, ЄСВ та суми співробітникам "до виплати". Слід провести документ, хоч бухгалтерські проводки по ним сформовані не будуть.
Для створення платіжних документів натиснемо на кнопку "Документи по податках" і перейдемо в обробку "Формування платіжних доручень по податках". Суми податків та зборів, які розраховані в платіжній відомості, вже перенесені в обробку. Відзначте вибрані платежі. Після цього натисніть по черзі кнопки "Створити документи" і "Провести документи". В результаті будуть створені і проведені документи "Списання з банківського рахунку".
Якщо виплати співробітникам здійснюються на карткові банківські рахунки, тоді на підставі "Ведомости в банк" створіть документ "Списання з банківського рахунку". За умови виплати готівкою - сформуйте "Видатковий касовий ордер" на підставі "Відомості в касу". Цілком припустимо одним ВКО оформити виплату всім співробітникам, якщо до нього додається відомість на виплату готівки. Друкована форма "Відомості в касу" доступна по кнопці "Друк".
Як нарахувати зарплату в 1С:Підприємство?
Перейдемо до операцій з нарахування заробітної плати. Сформуйте документ "Нарахування зарплати". Заповніть поля "Месяц начисления" і "Підрозділ", якщо відбувається нарахування окремого підрозділу.
Далі скористайтеся кнопкою "Заповнити" для автоматичного заповнення документа плановими нарахуваннями (оклад по днях, по годинах, індексація та інше). Якщо робочий відпрацював неповний робочий місяць, потрібно виставити дати початку і кінця відпрацьованого періоду. За кнопці "Перерахувати" будуть розраховані фактичний розмір оплати праці за означений період, також податки, внески, планові змісту (наприклад, аліменти). Проведіть документ.
Проведення будуть сформовані, якщо в "Настройках обліку зарплати з організації" не встановлена позначка в поле "проводки щодо відображення зарплати формуються в бухгалтерському обліку на кінець періоду" (розділ "Зарплата і кадри", підрозділ "Довідники і налаштування"). Інакше проводки будуть створені по документу "Відображення зарплати в бухгалтерському обліку". В обох випадках для їх формування будуть використані відомості довідника "Способи відображення зарплати в регламентованому обліку".
Для аналізу нарахувань, утримань, внесків, податків, проводок перейдіть за посиланням "Підсумки по документу". Розшифровку розрахованих сум перегляньте, натиснувши на знак у відповідного поля. На закладці "Нарахування" за гіперпосиланням "Детальніше див. Розрахунковий листок" є можливість переглянути розрахунки з окремим співробітником.
Перерахування податків і внесків до 1С:Підприємство
Цей процес відбувається в два етапи.
На першому етапі в підрозділі "Виплата зарплати" створимо документ "Відомість в банк" ("Відомість в касу") з видом виплати "Чергова виплата" (поле "Виплачувати").
Після заповнення та проведення документа по кнопці "Документи по податках" перейдемо в обробку "Формування платіжних по податках" для створення документів "Списання з банківського рахунку". Зверніть увагу, що на підставі відомості з видом виплати "Чергова виплата" можливо сформувати тільки платіжні документи по ПДФО та військового збору, але не по ЄСВ!
На підставі цієї ж відомості для виплати коштів працівникам створіть документ "Списання з банківського рахунку" або "Видатковий касовий ордер".
На другому етапі для сплати єдиного соціального внеску сформуємо, заповнимо і проведемо ще одну "Відомість в банк", але з видом виплати "Перерахування внесків ФОП (чергове)".
Скористаємося обробкою "Формування платіжних документів по податках" для створення платіжних документів по сплаті ЄСВ.
Подивитися платіжні документи можна в підрозділі "Банк" розділу "Банк і каса".
Для аналізу нарахувань і виплати зарплати є можливість, крім стандартних бухгалтерських звітів, скористатися низкою внутрішніх звітів підрозділу "Зарплата" розділу "Зарплата і кадри".
Сподіваємося, що наша стаття буде корисною для вас і допоможе уникнути помилок.