спілка автоматизаторів бізнесу оренда програм автоматизації

0-800-750-680 

sale@aktiv.ua

Як здати звітність в статистику в електронному вигляді?

(оновлено 12.11.2021)

*придумайте пароль, который будете использовать для входа

Звітність підприємства – це завжди серйозно та складно. Різні її складові надаються у відповідні органи. І, якщо з пакетом фінансової та податкової звітності все начебто зрозуміло, статистична викликає багато питань. Розглянемо більшість з них:

  • Хто і які форми звітності повинен надавати
  • Як подавати звітність
  • Куди подавати статистичну звітність
  • Безкоштовний варіант
  • Програми для подання звітності
  • M.Е.Doc
  • Програма СОТА
  • FREDO Звіт
  • Висновки

Пакет статистичної звітності може бути пустим, а може містити декілька звітів. Все залежатиме від багатьох факторів, в тому числі, від виду діяльності, розміру, територіального розміщення підприємства або установи.

Більше інформації про подання звітів можна знайти на офіційному сайті Державної служби статистики України у рубриці «Кабінет респондента» в сервісі «Пошук за ЄДРПОУ».

За цим посиланням можна отримати інформацію, яка буде містити перелік форм, за якими підприємству потрібно надавати певні звіти. Якщо підприємство не включено до статистичного спостереження, відповідь на запит буде мати вигляд «За зазначеним ЄДРПОУ підприємство не залучене до звітування у поточному періоді».

Це друге питання. Документообіг сам по собі – процес досить кропіткий: документи складають, узгоджують, підписують виконують, зберігають. На все це потрібно багато часу та зусиль.

З поданням звітності є два варіанти: на паперовому носії або в електронному вигляді. Паперовий звіт, звичайно, ніхто не відміняв, але подавати його потрібно до Головного управління статистики в своїй області, а це не завжди можливо.

Електронний документообіг або так звані системи електронного документообігу, що полягають в автоматизації процесів руху документів, роблять процес формування та подання електронної звітності менш рутинним та залишають місце для аналітики. І електронний варіант подачі статистичної звітності в цих умовах є найбільш доречним та зручним.

Безперервний процес документообігу допоможуть забезпечити програмні продукти, які повністю інтегровані в BAS, «UA-бюджет», KBS та «1С:Підприємство».

Як подавати звітність

Таким чином, доходимо до абсолютно логічного висновку про нагальну потребу як юридичної так і фізичної особи-підприємця у поданні статистичної звітності саме в електронному вигляді. І тут постає третє питання.

Важливо і те, за допомогою яких каналів це можна зробити. Це безкоштовно або потрібно придбати спеціальну програму?

Бажання скористатися безкоштовною формою подання електронної статистичної звітності реалізовано в кабінеті респондента на сайті Державного статуправління. Він не новий, працює з 2019 року, але користувачі про нього або не знають взагалі, або забувають, адже статистичну звітність подають не так часто як податкову.

Державне статуправління

Функціонал кабінету має певні відмінності. Для фізичних осіб-підприємців та товариств з обмеженою відповідальністю – це скорочений варіант, для інших підприємств та їх структурних підрозділів – розширений. Для останніх додано список форм та календар подання звітності.

Функціонал кабінету

Це пов’язано з тим, що ФОП та ТОВ не підпадають під статистичне спостереження. Якщо все ж таки подавати звітність потрібно (наприклад, під спостереження підпадає вид діяльності, який здійснює цей суб’єкт підприємництва), в цьому випадку можна додати потрібну форму в ручному режимі за допомогою позначки «+».

Переваги даної системи:

  • Безкоштовність використання;
  • Ресурс не потребує інсталяції, потрібно лише зареєструватися в кабінеті респондента;
  • Оновлення здійснюються автоматично, з боку користувача не потрібно додаткове відстежування – всі форми є актуальними на поточну дату;
  • В програмному продукті передбачено активний чат, в якому фахівці органів статистики надають відповіді на питання респондентів стосовно роботи кабінету;
  • Простота використання та календар, який нагадує про граничні терміни подання звітності.

Недоліки:

  • В кабінеті респондента не можна побачити звітність, яку було надіслано до органів статистики за допомогою інших програмних сервісів до моменту реєстрації в кабінеті. Доступною для перегляду є звітність, створена за допомогою саме цього сервісу.
  • Товариства з обмеженою відповідальністю та ФОП не залучаються до звітування в органи статистики. Принаймні, таку інформацію надає офіційний сайт Держстату. Але на практиці в деяких випадках і ФОП і ТОВ повинні звітувати. Необхідність додавання нових форм звітів ручним способом є суттєвим недоліком звітування через Кабінет респондента. Виходить, що інформацію все одно потрібно перевіряти і уточнювати.
  • Безкоштовний сервіс подання статистичної звітності, звичайно, це дуже добре, але як запам’ятати «де», «коли» і «як» звітувати? Адже звітів багато і не тільки статистичних. Як не заплутатися та не пропустити терміни їх подання?

Тут на допомогу приходять сервіси, які містять комплексне вирішення питань подання електронної звітності – як статистичної, так і іншої:

  • M.Е.Doc
  • Програма СОТА
  • FREDO Звіт

Всі програмні продукти цієї лінійки інтегровані з більшістю конфігурацій BAS, «UA-бюджет», KBS та «1С:Підприємство», і це великий плюс в умовах електронного документообігу.

Для успішної здачі статистичної звітності за допомогою M.E.Dос потрібно зробити кілька підготовчих кроків.

Крок 1. Налаштування

M.E.Dос налаштовує підписи для відправки звіту до Держстату окремо від інших звітів.

Крок 2. Робота із пакетом звітів

Для цього потрібно перейти у вкладку «Звітність», далі в реєстр звітів, обрати Державну службу статистики.

Як бачимо, всі форми спостереження є в списку, залишається тільки вибрати необхідну та заповнити її.

Крок 3. Підпис і відправка звіту

Підготовлений звіт потрібно підписати КЕП та відправити до органу Державної статистики. Але перед цим пропонується перевірити його, натиснувши на відповідну кнопку. Така перевірка підтверджує, що звіт заповнений вірно.

Підпис і відправка звіту

Крок 4. Дочекатися отримання квитанцій № 1 та № 2

Перша квитанція свідчить про те, що «документ збережено на центральному рівні». Друга квитанція містить інформацію про прийняття пакету звітів.

Якщо звіт не прийнятий, друга квитанція сповістить про наявність помилки. Наголошуємо: не технічної помилки в складанні звіту (про це попередить кнопка «Перевірити»), а якоїсь невідповідності.

При виявленні помилки, якщо звіт не прийнятий, його потрібно переробити та відправити знову. При цьому в реєстрі звітів надається інформація про стан документа: «в дорозі», «прийнято»/ «не прийнято».

Єдине, про що потрібно пам’ятати: оновлення інформації про стан звітів не здійснюється автоматично, для цього потрібно скористатися спеціальною кнопкою «Отримання повідомлення».

Нагадуємо: алгоритм подання електронної звітності (і не тільки статистичної) містить п’ять послідовних кроків:

Отримання повідомлення

Інтерфейс програмного продукту «СОТА» дуже нагадує М.Е.Doc, але працює в режимі онлайн. Всі актуальні форми згруповані аналогічно, послідовність дій така ж сама.

Програма СОТА

Останні півтора року багато підприємств працюють комбіновано, в режимі «частково в офісі, частково в онлайн», і така форма подання звітності може стати в нагоді, оскільки не потребує жорсткої прив’язки до робочого комп’ютера.

При формуванні та відправленні електронної звітності через М.Е.Doc та СОТА немає прямого з’єднання з програмними продуктами з обліку (BAS, «UA-бюджет», KBS та «1С:Підприємство»). Вводити дані потрібно самостійно.

Цей недолік відсутній в програмному продукті FREDO:Звіт, оскільки він настільки тісно прив’язаний до програм BAS та «1С:Підприємство». ПЗ не буде працювати, якщо вони не запущені на комп’ютері.

Якщо BAS або «1С:Підприємство» працює, шукайте звіт таким чином: «Звіти» – «Регламентовані звіти Fredo:Звіт». Якщо вона не запущена, потрібно спочатку вийти з Fredo:Звіт, запустити BAS або «1С:Підприємство», а потім зробити вхід заново.

Тісна інтеграція з системами автоматизації бізнесу дозволяє створювати звіти без проміжних файлів експорту.

Статистична звітність підприємства не менш важлива, ніж податкова та фінансова. Всім респондентам надається право вибору форми подання звітності – на паперовому носії (поштою або безпосереднім наданням в органи державної статистики) або в електронному вигляді.

Переваги електронної форми статзвітності очевидні: зручність, мобільність, постійна підтримка актуальних форм, своєчасне оновлення.

Пропозицій програмних сервісів подання електронної статистичної звітності багато, і точно є з чого вибирати. Рішення тільки за вами: вивчайте, користуйтеся та здавайте звітність без особливих проблем.

автор
  • Кандидат економічних наук, головний бухгалтер з 1991 року, фінансовий директор з 2000 року, викладач економічних дисциплін, бухобліку, оподаткування, фінансового менеджменту.
*/

Ваша заявка прийнята!

Наш менеджер зв'яжеться з вами,
а поки ми пропонуємо дізнатися про важливі моменти роботи в BAS Бухгалтерія КОРП.